مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم خبر داد:
مدیر جهادکشاورزی شهرستان خاتم از فعالیت ۵٠ باب استخر دو منظوره کشاورزی در این شهرستانت خبرداد وگفت: از این تعداد ۵٠ باب استخر با ظرفیت ٧٠تن فعال است.
کد خبر: ۷۳۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 16 April 2019

مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: در شهر ستان خاتم ١٠٠ باب استخر دو منظوره پرورش ماهی با ظرفیت ١٣٠تن موجود است که از این تعداد ۵٠ باب استخر با ظرفیت ٧٠تن فعال است.

وی با اشاره به تولید ٣۵ تن ماهی در سال زراعی٩٧_٩٨افزود: تنها یک واحد مرکز تکثیر و پرورش ماهی سردآبی در شهرستان موجود است که این واحد در هر دوره ٣٠ هزار قطعه تخم چشم زده ماهی قزل آلا را پرورش می‌دهد و بعد از تبدیل به بچه ماهی به استخر‌های پرورش ماهی شهرستان و خارج از شهرستان عرضه می‌شود تا به بازار مصرف برسد.

آغاز گفت: اهی قزل آلا درمقایسه باسایر آزاد ماهی‌ها ویژه گی خوبی که دارد می‌تواند به صورت متراکم پرورش بیابد و دارای مقاومت دربرابر تغییر درجه دما دارد و این ویژگی باعث شده که ماهی در استخر‌های شهرستان به عنوان یک عامل پرورشی مورد استفاده بهره برداران بخش کشاورزی قرار گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیان کرد: پرورش ماهی در شهرستان باتوجه به کمبود‌های آبی و ساخت استخر ها، روبه افزایش است و می توان از آب‌های کشاورزی که در استخر‌ها ذخیره می‌شود همزمان پرورش ماهی را انجام داد که باعث حاصل خیزی آب کشاورزی و همچنین پرورش گوشت سفید باشد.

وی اظهار داشت:رها سازی ماهی‌ها با میانگین وزن ١٣گرم طی دوره ۵ تا۶ ماه پرورش و با میانگین وزنی ۵٠٠ گرم و با رکورد ١/۵ کیلو گرم در شهرستان صید شده اند صید ماهی در شهرستان از نیمه اسفند ماه شروع و تا آخر فرودین ماه نیز ادامه دارد.

آغاز گفت: پرورش ماهی در استخر‌های دو منظوره شهرستان برای یک نفر به صورت مستقیم و ٢ نفربه طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار