مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد گفت: برآوردهای اولیه تا 22 فروردین بیانگر آن است که سیل امسال به واحدهای مسکونی، تجاری و لوازم خانگی 11 شهر و 130 روستای استان خسارت وارد کرده است.
کد خبر: ۷۳۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 16 April 2019

علیرضا قربانیان روز سه شنبه به مناسبت سالگرد تأسیس این مجموعه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در 28 واحد شامل 12 واحد شهری و 16 واحد روستایی، گزارش 100 درصدی تخریب واحدهای مسکونی را داشته ایم.
مدیرکل بنیاد مسکن یزد درباره واحدهای تعمیری شناسایی شده تا این تاریخ گفت: 179 واحد شهری و 547 واحد روستایی و مجموعا 726 واحد داریم که نیازمند تعمیر به خاطر آسیب های سیل هستند.
قربانیان اضافه کرد: 11 واحد تجاری آسیب دیده شامل هفت واحد در شهرها و چهار مورد در روستاها شناسایی شده و به لوازم خانگی 91 واحد در 27 واحد شهر و 64 واحد روستایی نیز آسیب وارد شده است.
وی با بیان اینکه بیشترین آسیب ها مربوط به تفت ، بهاباد و خاتم بود، تصریح کرد: در بخش مناطق شهری ، گزارش آسیب ها مربوط به شهرهای تفت، خاتم ، بهاباد ، ابرکوه ، میبد و یزد بوده است.
وی درباره تسهیلات ارائه شده توسط دولت گفت: تسهیلات اعلام شده در این بخش برای واحدهای تخریبی از سیل در مناطق شهری 50 میلیون تومان قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله و 12 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض است.
به گفته این مسئول ، تسهیلات این بخش در روستاها شامل 40 میلیون تومان قرض الحسنه با بازپرداخت 15 ساله و 10 میلیون تومان نیز بلاعوض خواهد بود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد ادامه داد: برای واحدهای تعمیری 15 میلیون تسهیلات قرض الحسنه و پنج میلیون بلاعوض و نیز برای لوازم خانگی آسیب دیده هم 15 میلیون تسهیلات قرض الحسنه و پنج میلیون بلاعوض قرار است پرداخت شود.
با وجودی که استان یزد در طول حدود 2 دهه اخیر با خشکسالی درگیر بوده ولی از ابتدای امسال به دلیل بارش ها مناسب از حد طبیعی سال قبل فراتر رفته و وارد ترسالی شده و نیز همین بارندگی ها در برخی نقاط استان موجب وقوع سیلاب های شدید و آسیب به مناطق عمدتا روستایی و ییلاقی شده است.
به علت کاهش بارندگی ها از جمعیت روستایی آن کاسته شد و سطح زیر کشت نیز کاهش یافت به گونه ای که هم اکنون از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان تنها 15 درصد در روستاها سکونت دارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار