کتاب‌هاي «نگاهی به فقه خانواده با رویکردی به جامعیت قرآن کریم» تاليف «محمد مهدی خواجه پور» و «احمد توکلی» و «حکمت در آثار ابن مقفع» تالیف «مجتبی محمدی مزرعه شاهی» در دانشگاه علوم قرآنی میبد رونمایی شد.
کد خبر: ۷۳۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 16 April 2019

«محمد مهدی خواجه‌پور» عضو هیات علمی دانشگاه علوم قرآنی میبد در اين مراسم رونمايي كه با حضور با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان برگزار شد، بر اهمیت تألیف و چاپ کتاب «نگاهی به فقه خانواده با رویکردی به جامعیت قرآن کریم» در موضوع خانواده تاكيد كرد.

وي گفت: این کتاب به دو اصل مهم استوار است اول بحث خانواده به معنای عام و دوم رویکرد آن به جامعیت قرآن کریم و بيانگر اين مهم است كه هر آنچه در زندگي انسان‌ها نياز است در قران بدان اشاره شده است.

وی ویژگی دیگر این کتاب را كمتر پرداختن به روایات ذكر كرد و افزود: اين ويژگي نيز نشان می‌دهد که هر آنچه که برای اصل زندگی در خانواده‌ها لازم و ضروری است را مي‌توان در قران كريم يافت.

خواجه‌پور در بخشي از سخنانش نيز متذكر شد: موضوعات پایان‌نامه‌هاي دانشجويان نيز باید به گونه‌ای انتخاب شود که قابلیت چاپ داشته باشد و بتوان از آنها در مسیر تحكيم اسلام، دین و خانواده استفاده كرد.

کتاب «حکمت در آثار ابن مقفع» دومین کتابی بود که در این مراسم رونمایی شد. در این کتاب جملات حکمت‌آمیز عبدالله بن مقفع یکی از نویسندگان و مترجمان اواخر دوره اموی و اوایل دوره عباسی آورده شده است.

این کتاب دارای پنج فصل است که فصل اول در مورد اوضاع سیاسی ،اجتماعی، ادبی و اقتصادی دوران زندگی ابن مقفع است. فصل دوم به زندگی، اندیشه‌ها و احوال ابن مقفع پرداخته و مقام و جایگاه این نویسنده را تبیین کرده است.

فصل سوم اين كتاب به آثار تاليف و ترجمه شده ابن مقفع پرداخته و در فصل چهارم، معنای حکمت توضیح داده شده و در فصل آخر که اصلی‌ترین فصل کتاب است نيز بررسی، تبیین، ترجمه و تحلیل حکمت‌های عبدالله بن مقفع آورده شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار