معاون دادگستری استان یزد در امور شوراهای حل اختلاف گفت: در سال 97 در مجموع 69 هزار و 44 فقره پرونده برای رسیدگی به شوراهای حل اختلاف استان وارد و رسیدگی شد.
کد خبر: ۷۳۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 15 April 2019

محمدرضا حداد در جمع مسئولان قضایی و اعضای شوراهای حل اختلاف افزود: در این مدت 69 هزار و 590 فقره پرونده مختومه شده و مانده پرونده ها در پایان سال گذشته پنج هزار و 654 فقره بوده است.
وی با اشاره به آمار وارده به شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف ادامه داد: در سال گذشته 29 هزار و 807 فقره پرونده به واحد اجرای احکام شورا وارد و تعداد 30 هزار و 840 فقره مختومه شده و هم اکنون موجودی این واحدها هشت هزار و 414 فقره است.
این مسئول، کیفیت آرای صادره را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: در مجموع تنها 2 هزار و 758 فقره پرونده مورد اعتراض قرار گرفته که از این تعداد 242 فقره از آراء نقض شده و 2 هزار 19 فقره تایید شده است.
حداد از میزان صلح و سازش در پرونده های شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: از مجموع پرونده های وارده 47 هزار و 373 فقره از پرونده ها قابلیت صلح و سازش داشته که با تلاش مجموعه کارکنان 13 هزار و 152 فقره از پرونده ها به صلح و سازش منتهی شده است.
وی با اشاره به گرفتن رضایت در پرونده قصاص نفس در طول سال گذشته گفت: جلوگیری از اجرای حکم قصاص در 7 فقره پرونده و تلاش در راستای صلح و سازش در این پرونده ها را می توان از شاخص ترین اقدام ها برشمرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف یزد این استان را پیشرو در مکانیزه کردن شوراها اعلام کرد و گفت: با حمایت معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری تمام شعب زیر پوشش به سیستم رایانه تجهیز و بستر های استفاده از تکنولوژی های روز را فراهم آورده است.
حداد به راه اندازی و تقویت شعب این شورا در زندان ها خبر داد و افزود: در گذشته تنها یک شعبه در مجموعه زندان های استان فعالیت می کرد که اکنون یک شعبه به زندان مرکزی یزد اضافه و یک شعبه نیز در زندان اردکان افتتاح شده است.
وی اشاره ای به تعداد شوراهای حل اختلاف استان یزد نکرد.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار