به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی:
رییس حوزه هنری یزد گفت: نمایش «کاکوتی» به کارگردانی جعفر دل‌دل با حضور نصرالله قادری در یزد تحلیل و بررسی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵ 15 April 2019

«محمدصادق کوچک‌زاده» با اشاره به برنامه های حوزه هنری یزد در هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: نشست تحلیل و بررسی نمایش «کاکوتی» نوشته کرامت یزدانی به کارگردانی جعفر دل‌دل در یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: این نمایش با موضوع دفاع مقدس، دوشنبه 26 فروردین ساعت 20 در تالار هنر به روی صحنه می‌رود و سپس در نشستی با حضور نصرالله قادری ـ نویسنده، مترجم، کارگردان، منتقد و مدرس دانشگاه و جمعی از هنرمندان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

رییس حوزه هنری یزد در ادامه با بیان این که کتاب نمایشنامه «کاکوتی» اثر کرامت یزدانی است، گفت: این کتاب هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اسلامی به همت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر و رونمایی می شود.

«جعفر دل دل» کارگردان نمایش «کاکوتی» نیز با اشاره به دعوت و پیشنهاد اجرای این اثر در برخی کشورها تصریح کرد: قرار است ابتدا فیلم این نمایش به این کشورها ارسال و در صورت تأیید، گروه اعزام شود.

وی که علاوه بر کارگردانی، نقش یکی از شخصیت‌های نمایش را بازی می‌کند افزود: سیدهادی آقا بزرگی نیز در این اثر به ایفای نقش می‌پردازد.

این کارگردان ادامه داد: داستان کاکوتی که در پی انتقال یک مفهوم انسانی بسیار بالا است، به رویارویی و ارتباط یک سرباز ایرانی و یک سرباز زخمی عراقی می‌پردازد که این دو برای زنده ماندن به کمک همدیگر نیاز دارند.

به گفته وی دیگر عوامل این نمایش را «دستیار کارگردان: فردوس یزدی، طراح صحنه: ابوالفضل سلیمی دربرزی، طراح نور: احسان نیک‌محضر، طراح صدا و افکت: جمال دهقان، آهنگساز: حسین افروز، مدیر صحنه: ابوالفضل خوش‌اندام، گریم: کمال حیدری، مدیر تبلیغات و طراح پوستر و بروشور: محسن احمدی، عکاس: حمید دشتی، ساخت تیزر: صالح رحیمی، هماهنگی اجرا: محمدامین دل‌دل و روابط عمومی: فاطمه رحیمی» تشکیل می‌دهند.

جعفر دل‌دل، دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی و فارغ التحصیل رشته گریم از کلاس‌های آزاد دانشکده هنرهای زیبای تهران است. اوحدود 18 سال است در زمینه تئاتر فعالیت می‌کند و دوره‌های کارگردانی را زیر نظر اساتید و کارگردان‌های مطرح کشور گذرانده است.

وی که تاکنون در چندین دوره جشنواره تئاتر فجر به عنوان کارگردان، بازیگر و گریمور حضور داشته، علاوه بر نویسندگی، گاهی ترجمه آثار نمایشی از زبان عربی به فارسی را هم انجام می‌دهد.

«کاکوتی» نام گیاهی است با گل‌های بنفش و از تیره نعنائیان که بوی گرم و تندی همانند نعنا دارد و با عطر ویژه خود در طب سنتی و آشپزی استفاده می‌شود. این گیاه در نواحی کوهستانی ایران از جمله ارتفاعات برخی مناطق یزد می‌روید.

اجرای نمایش کاکوتی از 17 فروردین آغاز شده و همچنان هر شب از ساعت 20 در تالار هنر واقع در بلوار شهید صدوقی، کوچه مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد به روی صحنه است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار