امام ‌جمعه ابركوه:
امام‌ جمعه ابرکوه انجام امور عمرانی به سبک شهر را در روستاها یک سیاست غلط دانست و گفت: بنیاد مسکن می‌تواند به ‌عنوان حافظ نماد و چهره اصلی روستا، از ادامه این روند جلوگیری کند.
کد خبر: ۷۳۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱ 15 April 2019

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در ديدار مدیر و جمعي از پرسنل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اين شهرستان، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد این هستیم که فعالیت‌های عمرانی در روستاها به سبک شهری انجام و موجب زدودن بکریّت از چهره روستاها شده است.

وي ابراز کرد: اقداماتی همچون تخریب کوچه‌ها و خانه‌ها، خیابان‌کشی، جدول‌سازی، ايجاد نمادهای شهری و غيره از جمله اقدامات و سیاست‌های غلطی است که به بهانه عمران و آبادانی در روستاها انجام می‌شود در حالی ‌که روستا باید اصالت خود را با جلوه میراثی بودن حفظ کند و جلوه روستایی داشته باشند.

ريیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ضمن ابراز نگرانی از این که در دهه‌های آینده، منطقه‌ای به اسم روستا وجود نداشته باشد، تأکید کرد: بنیاد مسکن می‌تواند به‌عنوان حافظ نماد و چهره و ترکیب عناصر روستاها، نقش بسزایی در جلوگیری از ادامه روند غلط فوق داشته باشد.

«حمیدرضا چاکرالحسینی» مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ابرکوه نيز در ابتداي اين ديدار به بیان گزارشي از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود پرداخت و گفت: تاکنون طرح هادی در 26 روستاي شهرستان با اجرای سنگ جدول، ايجاد پارک روستایی، دیوار ساحلی، اقدام پیرامون کاهش سوانح طبیعی و جلوگیری از آسیب به بافت روستاها انجام شده است.

وی همچنین از صدور بیش از 12 هزار سند واحدهاي مسكوني در روستاهاي شهرستان خبر داد و ابراز کرد: تاکنون بیش از يك‌هزار و 700 مورد واگذاری و تملک اراضی به واجدین شرایط در روستاهاي ابركوه صورت گرفته است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار