ريیس بهزیستی اردکان خبر داد؛
ريیس اداره بهزیستی اردکان تاكيد كرد: نتیجه مداخلات روانی و اجتماعی انجام شده توسط تیم تخصصی مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی در سال گذشته منجر به سازش 32 درصدی پرونده‌های طلاق ارجاعی از دادگستری در اردکان شده است.
کد خبر: ۷۳۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 14 April 2019

«حمیدرضا پایدارفر» با بیان این که اعتیاد، خیانت و عدم تسلط به تکنیک‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی از مهم‌ترین عوامل طلاق در شهرستان اردکان است، گفت: در سال گذشته، 810 پرونده طلاق از مداخله در بحران و خط تلفن 123 به مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی اردکان ارجاع شده است که از این تعداد پرونده 32 درصد آن به سازش منجر شده است.

وي اظهار کرد: بهزیستی اردکان توانسته با برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، آموزش‌های پیش از ازدواج و آموزش خانواده آمار سازش را بالا ببرد.

پایدارفر تصریح کرد: مرکز تحکیم بنیان خانواده بهزیستی با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و با تجربه سازمان بهزیستی، بکارگیری اصول علمی مددکاری اجتماعی، خانواده درمانی، روان درمانی و مشاوره به بررسی اختلالات عاطفی‌شناختی زوجین و شناخت همه جانبه مسائل و مشکلات در ابعاد گوناگون پرداخته و زوجین متقاضی طلاق را در رفع اختلالات یاری می کند.

وی افزود : این مرکز زمینه‌های سازش، حفظ و انسجام خانواده را فراهم می‌كند و در صورتی که طلاق تنها راه تامین سلامت و امنیت روانی افراد خانواده باشد، به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از طلاق، توصیه‌ها و رهنمودهای لازم را در رابطه با نمودار ارتباط صحیح با فرزندان، ضرورت تداوم ارتباط والدین و فرزندان به آنان ارائه می‌دهند و در صورت لزوم در رابطه با چگونگی وضعیت سرپرستی فرزندان پیشنهاداتی ارائه می‌كند.

این مسئول با بیان این که در حال حاضر مرکز مداخله در بحران بهزیستی اردکان پرونده‌های ارجاعی از دادگستری و خود معرف را پوشش می‌دهد، افزود: پرونده‌های ارجاعی از دادگستری به این مرکز در سال 97، 91 درصد و خود معرف 9 درصد بوده است.

پایدارفر همچنین خط تلفن 123 را یکی از واحدهای اورژانس اجتماعی برشمرد و افزود: مسئولان این خط تلفنی به صورت اورژانسی به افراد دارای مشکل همسرآزاری، خودکشی، فرار از منزل و سایر مشکلات مشاوره ارائه می‌دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار