مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد:
جشنواره کودکان کار و خیابانی که با عنوان «باز باران» از امروز فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۲۹ فروردین ماه ادامه دارد، شامل بخش‌های نمایش خیابانی، نمایش اجرامحور (پرفورمنس) و سرود با اجرای کودکان کار و خیابانی، مسابقه انشا و نقاشی، پخش و نقد فیلم و برگزاری پنل آموزشی و حمایت‌های مادی و معنوی در قالب کمپین # لطفاً - از - من - خرید – نکنید، است.
کد خبر: ۷۳۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ 14 April 2019

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد گفت: ساماندهی کودکان کار و کودکان خیابانی کار یک یا دو نهاد یا قشر خاصی از مردم نیست بلکه ساماندهی آن نیاز به عزم عمومی دارد.

 عباس ملازینلی در نشست خبری جشنواره علمی، فرهنگی، هنری کودکان کار و خیابانی یزد با عنوان «باز باران» اظهار داشت: این جشنواره صرفاً یک تلنگر به مراکز علمی و دانشگاهی است تا معضلات را آسیب شناسی و راه‌های درمان آنها را پیدا کنند.

وی عنوان کرد: ساماندهی کودکان کار و کودکان خیابانی کار یک یا چند نهاد یا قشر خاصی از مردم نیست و اینها به تنهایی کاری از دستشان بر نخواهد آمد و معتقدیم نیاز به یک بسیج عمومی برای انجام این امر است.

ملازینلی از پدیده کودکان خیابانی و کار به عنوان یک آسیب اجتماعی و معضل یاد کرد و افزود: نباید این معضل را دست کم بگیریم زیرا علاوه بر تبعات فردی برای کودکان، تبعات اجتماعی بسیاری را نیز به دنبال دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد خاطرنشان کرد: با ساماندهی کودکان کار و خیابانی باید از مدفون شدن استعدادهای عمده و بزرگ در خانواده‌ها جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: معتقدم اگر اراده اجتماعی قوی پیش این جریان باشد، بحث ساماندهی، استعدادیابی و توانمندسازی کودکان کار و خیابانی جدی‌تر و اثربخش‌تر انجام خواهد شد.

ملازینلی همچنین راه اندازی مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی یزد به همت شهرداری و با همکاری اداره کل بهزیستی استان در آینده نزدیک خبر داد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار