معاون استاندار یزد خواستار شد:
معاون استاندار یزد با بیان اینکه باید به هر شکلی رودخانه های قدیمی استان به شکل سابق خود بازگردند، خواستار ترمیم سیل بندها و لایروبی رودخانه ها با جدیت مسئولان مرتبط شد.
کد خبر: ۷۳۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲ 13 April 2019

محسن صادقیان در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که در استانداری یزد برگزار شد، اظهار داشت: لازم است قبل از رخ دادن بحران و به وجود آمدن سیل، از بندهای خاکی، سدها و رودخانه‌ها در سطح استان بازدید شود که این مهم در چندین مرحله انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: مدیریت و مسئولیت این مناطق با فرمانداران، بخشداران و مدیران کل دستگاه‌های مربوطه است و آنچه که ما باید در هفته آینده در مورد بارش‌ها به آن دقت کنیم علاوه بر بارش باران در استان توجه به بارندگی در استان‌های همجوار از جمله اصفهان و شیراز است که باید اطلاعات بارش این استان‌ها را نیز دریافت کنیم.

صادقیان افزود: در برخی از شهرهای استان رودخانه‌هایی داشتیم که به هر علتی پر شده یا به مکانی برای ریختن نخاله‌های ساختمانی تبدیل شده که لازم است ترمیم سیل بندها و لایروبی رودخانه‌ها با جدیت انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان‌های بحرانی و وقوع سیل‌های احتمالی نباید تنها به امکانات و تجهیزات دستگاه‌های دولتی اکتفا کرد بلکه لازم است تمام پیمانکارانی که با دستگاه‌های اجرایی همکاری دارند آمادگی لازم را داشته باشند زیرا تعدادی از تجهیزات استان به مناطق سیل زده ارسال شده است.

صادقیان در پایان سخنان خود با اشاره به آب گرفتگی برخی معابر شهر یزد در زمان بارش باران، خاطرنشان کرد: در اسفند ماه سال قبل ٢٧ نقطه بحرانی در شهر یزد شناسایی شده و قرار بر این بود که شهرداری اقدامات لازم را برای رفع آب گرفتگی معابر در این نقاط داشته باشد زیرا مردم در زمان بارش از تردد در این مکان‌های عبور و مرور گله مند هستند.

به گزارش مهر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این نشست گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده گروه‌های امدادی و عملیاتی استان یزد در سفر به لرستان و مناطق سیل زده این استان ارائه کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار