بانوی هنرمند جوان یزدی در بخش ادبیات توانست نشان هنرمند شهید سید جلیل ساداتی را دریافت کند.
کد خبر: ۷۳۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱ 11 April 2019

هم‌زمان با سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و هفته هنر انقلابی آیین معرفی چهره هنر سال ۹۷ دیار دارلعباده و دارا لعلم یزد با حضور جمعی از هنرمندان و متولیان فرهنگی استان برگزار شد.

عالیه مهرابی از سوی هیئت‌داوران این آیین با کسب بالاترین امتیاز، نشان شهید سید جلیل ساداتی را دریافت کرد و در سخنان کوتاهی گفت: غافلگیر شدم و امیدوارم که لیاقت گرفتن این نام و نشان شهید سید جلیل ساداتی ولیاقت عهده‌داری این مسؤولیت را دارا باشم.

این بانوی هنرمند بر اساس اعلام رأی هیئت‌داوران به دلیل پیوند علم، هنر و مهارت و نیز جریان سازی و جریان شناسی و تأثیرگذاری بر هنر استان یزد در بخش ادبیات معرفی شد.

بر اساس این گزارش، پنج نامزد معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی سال ۹۷ استان یزد را محمدرضا امیرخانی در بخش تئاتر، محمدعلی جعفری در بخش ادبیات پایداری، محمدرضا حاجی غلامی از بخش هنر‌های سینمایی، فرید سعادتمند از بخش موسیقی و محمود کشفی پور در بخش هنر‌های تجسمی به شمار می‌روند.

برادر شهید سید جلیل ساداتی هم با اهدای تندیس و نشان این شهید معظم به هنرمند برگزیده سال ۹۷، حضور در جمع هنرمندان انقلاب و پاسدار انقلاب را باعث افتخار برای خود دانست و اظهار کرد: هنرمندان انقلابی درزمینهٔ هنری ایفای نقش کردند تا هنر در انقلاب اسلامی پایدار بماند.

وی به قرائت فراز‌هایی از وصیت‌نامه شهید سید جلیل ساداتی خطاب به هنرمندان، فرهنگیان و دانش آموزان پرداخت و افزود: شهید در بخشی از این وصیت‌نامه آورده است ،وظیفه شرکت در جنگ به عهده شاگردان مکتب اباعبدالله (ع) و به عهده کسانی است که رهبری امام امت را پذیرفتند؛ باید پاسدار انقلاب بود؛ انقلابی که شرف و شخصیت ما را بازگرداند و فرهنگ فراموش‌شده را به ما یادآور شد،.

برادر شهید ساداتی در ادامه قرائت بخش‌های دیگری از این وصیت‌نامه ارزشمند بیان کرد: شهید ساداتی در ادامه وصیت‌نامه خود به هنرمندان سفارش کرده است: ،شما هنرمندان هنر خود را به کسب ارزش‌های معنوی و اخروی ادامه دهید نه کسب شهرت و ارزش‌های دنیوی و شما همکاران هم انجام‌وظیفه را هشت ساعت کار مقررشده نپندارید، چون تلاش در آموزش‌ وپرورش بیش از این نیاز جامعه، فرهنگ و انقلاب است و شما دانش آموزان، مدارس را به پرورشگاه تبدیل کنید که تمام ابعاد علمی و فرهنگی موردنیاز جامعه را در برگیرد و ضمن کسب علم به تزکیه نفس بپردازید که دومی لازمه اولی است و تزکیه بر تعلیم مقدم است».

در اهدای لوح و نشان چهره برتر هنر انقلاب اسلامی سال ۹۷ یزد مسؤولان استان ازجمله طالبی استاندار، جوادیان زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی، سردار هدایتی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، پارساییان مسؤول بسیج هنرمندان یزد، پهلوانیان مدیرکل صداوسیمای یزد، کوچک زاده رئیس حوزه هنری یزد، حیدری مدیرکل حوزه استاندار و معاون هنری حوزه هنری کشور حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار