دادستان عمومی و انقلاب اردکان گفت: شهروندان در خرید‌های اینترنتی مراقب شگرد‌های افراد سودجو باشند.
کد خبر: ۷۳۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 11 April 2019

محمدعلی ابوالحسنی دادستان عمومی و انقلاب اردکان گفت: با توجه به اینکه شکایات ناشی از کلاهبردی های اینترنتی در این شهرستان افزایش یافته است شهروندان در خرید‌های اینترنتی مراقب شگرد‌های افراد سودجو باشند.

وی افزود: بسیاری از هموطنان که قصد تعویض خودرو، وسایل منزل و غیره را دارند با انجام تبلیغات مختلف در سایت‌های درج آگهی همچون دیوار و شیپور در پی جذب مشتری بوده تا بتوانند اجناس خود را با قیمتی مناسب به فروش رسانده و یا کالای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردکان گفت: خرید کردن از سایت‌های درج آگهی می‌تواند زمینه خالی شدن حساب بانکی هموطنان را فراهم می‌آورد.

ابوالحسنی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو با سوءاستفاده از اعتماد هموطنان و همچنین رونق بازار و خرید و فروش‌های مجازی به دنبال کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی هستند.

وی دریافت بیعانه و تحویل ندادن کالا را یکی از مهمترین کلاهبرداری‌های رایج در بستر سایت‌های درج آگهی عنوان کرد و گفت: هموطنان به هیچ عنوان قبل از دریافت کالا هیچ گونه وجهی به حساب فروشندگان واریز نکنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردکان با اشاره به تعداد بالای پرونده‌های تشکیل شده با این موضوع یادآور شد: حجم بالای پرونده‌های موجود نشان می‌دهد مجرمان سایبری با بهره بردن از جملات جذاب و ترفند‌های خاص و گاهی اوقات عدم نظارت صحیح از سوی گردانندگان این سایت‌ها توانسته اند، اعتماد قربانیان را جلب و از آن‌ها کلاهبرداری کنند، بنابراین بسیار مهم است که همشهریان عزیز نسبت به این گونه تبلیغات کمی حساس‌تر بوده و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را با پلیس درمیان گذاشته تا از سوءاستفاده‌های دیگر جلوگیری شود.

ابوالحسنی از مردم خواست: از انجام پرداخت‌های اینترنتی از طریق سایت‌های موسسات غیرمعتبر و ناشناس در اینترنت خودداری کنند، هنگام خرید با پرداخت قبض در اینترنت، حتما از صفحه کلید مجازی برای وارد کردن رمز خود استفاده کنند، در انتخاب نام کاربری و کلمه عبور خود دقت کنند تا دیگران نتوانند آن را حدس بزنند و نیز بدون خروج قطعی از اینترنت بانک، رایانه را ترک نکنند.

وی ادامه داد: هرگز اطلاعات خود را با افراد غریبه‌ای که به صورت آن لاین آشنا می‌شوید به اشتراک نگذارید و برای انتقال یا ارسال اطلاعات مهم از کامپیوتر‌های عمومی استفاده نکنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار