استاندار یزد:
استاندار یزد گفت: مهمترین ظرفیت فراهم شده در انقلاب اسلامی، ایجاد بستر رشد هنر در اقشار مختلف جامعه است. ایجاد بستر رشد هنر در اقشار مختلف از برکات انقلاب است
کد خبر: ۷۳۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴ 11 April 2019

محمدعلی طالبی در آیین تجلیل از هنرمندان برگزیده استان یزد در سال 97 افزود: بدون شک فراهم شدن شرایطی که در آن به جای تفکیک و خط کشی افراد، هنر با اصالت خود (حقیقت) شناخته و تعریف می شود، آثار فاخر و ماندگاری را بوجود می آورد.
وی با قدردانی از حوزه هنری به خاطر برگزاری آیین تجلیل از هنرمندان انقلابی در یزد تصریح کرد: جای برگزاری چنین آیینی در یزد خالی بود و پس از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب، چه خوب است که وضعیت هنر ارزیابی و برای آینده و مسیر پیش‌ رو برنامه ریزی شود.
آیین تجلیل از هنرمندان برگزیده استان در سال 97 با برنامه هایی از جمله معرفی چهره برتر سال هنر انقلاب اسلامی، تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و رونماییاز 6 کتاب شعر به همت حوزه هنری و صدا و سیما مرکز یزد در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای برگزار شد.

** هنر در رسانه ها مظلوم است
معاون هنری حوزه هنری با بیان اینکه هنر در رسانه ها مظلوم است، گفت: رسانه ها آنچنان که باید و شاید به فعالیت های هنری و هنرمندان توجه نمی کنند و هفته هنر انقلاب اسلامی می تواند چنین فرصتی فراهم کند.
مجدالدین معلمی افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی از چند سال پیش با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی همزمان با سالروز شهادت شهید اهل قلم، سید مرتضی آوینی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: هنر چند هنر انقلاب اسلامی نسبت به اوایل انقلاب موفق عمل کرده اما با توجه به اهداف مورد نظر از جمله درنوردیدن مرزها باید بیش از گذشته دراین زمینه تلاش شود.
همچنین عبدالحمید قره‌ داغی مدیر انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری گفت: سال 1397 با وجود شرایط اقتصادی و افزایش قیمت کاغد، یکهزار و ۵۰۰ جلد کتاب در 173 عنوان با تیراژ حدود یک میلیون نسخه توسط این انتشارات چاپ شده است.

** معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در سال 97
عالیه مهرابی شاعر انقلابی یزد شامگاه چهارشنبه در آیینی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی (20 تا 26 فروردین) به عنوان چهره برتر سال 1397 هنر انقلاب اسلامی در استان معرفی و صاحب نشان شهید هنرمند سیدجلیل ساداتی شد.
6 هنرمند برجسته شامل محمدرضا امیرخانی در بخش هنرهای نمایشی، محمدعلی جعفری در بخش ادبیات پایداری، محمدرضا حاجی غلامی در بخش سینما و تلویزیون، فرید سعادتمند در بخش موسیقی، محمود کشفی‌ پور در بخش هنرهای تجسمی و عالیه مهرابی در بخش شعر نامزد کسب عنوان چهره برتر سال هنر انقلاب اسلامی بودند که در این بین، مهرابی به دلیل پیوند علم و هنر و جریان سازی با استفاده از هنر شعر عنوان برتر را کسب کرد.

** تجلیل از هنرمندان پیشکسوت
در این آیین همچنین باحضور محمدعلی طالبی استاندار یزد، مجدالدین معلمی معاون هنری سازمان حوزه هنری، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صدا و سیما و تبلیغات اسلامی یزد، رئیس حوزه هنری و جمعی دیگر از مسئولان و اهالی هنر استان، از هنرمندان پیشکسوت در بخش های شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی، هنر تئاتر و سینما و موسیقی تجلیل به عمل آمد.
در بخش شعر و ادبیات از حجت ‌الاسلام زکریا اخلاقی، سیدمحمود الهام بخش، محمود ملک ثابت، جلال توکلی، مجید درخشانی و حجت‌الاسلام مظفر سالاری تجلیل شد.
همچنین در بخش هنرهای تجسمی، محمود حرازی، سیدعلی چیتی، محمود رهبران و محمود شیرسلیمیان، محمدرضا غنیمت و علی گرجی مورد تجلیل قرار گرفتند.
در بخش هنر تئاتر و سینما، از محمدتقی احتیاط، محمدرضا شجریان، احمدعلی مهدی نژاد، حیدر نیک آئین و امیررضا وزیری و در بخش موسیقی نیز از حسین روح ‌بخش، مهدی لشگری و علی‌ محمد مهنام تجلیل به عمل آمد.

** رونمایی از 6 کتاب شاعران یزدی
در آیین تجلیل از هنرمندان برگزیده سال 97 استان یزد، از 6 عنوان کتاب شعر شاعران استان با حمایت حوزه هنری رونمایی شد.
این کتابها شامل شاعر درباری از احمدرضا قدیریان، پاییز تبسم از فضل الله طباطبایی ندوشن، آشیانه آسمان از فائزه زرافشان، توپ طلایی از فاطمه غلامی، قندچین از شاعران محفل قندشکن حوزه هنری و مجموعه تا صبح بسوزد از شاعران آئینی یزد در سال ۹۶ است.

** تبیین برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد
رییس حوزه هنری یزد در این آیین با تبیین برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی (20 تا 26 فروردین) در استان گفت: این برنامه ها امسال با شعار «هنر متعهد به حقیقت» همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت «سیدمرتضی آوینی» در حال برگزاری است.
محمدصادق کوچک زاده افزود: برگزاری نشست خبری، دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد،‌ رونمایی از ماکت کتاب خاطرات آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» یار و همراه امام خمینی (ره) در نجف اشرف، اجرای نقاشی دیواری با رویکرد گام دوم، نشست تخصصی اکران و تحلیل فیلم «یتیم خانه ایران»، تجلیل از چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان در سال 97،‌ رونمایی 6 کتاب شعر و پوستر گروهی گام دوم و آغاز جشنواره ملی پوستر 40 آیه زندگی از جمله برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در یزد است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید هنرمند مرتضی آوینی که هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با سالروز شهادتش (20 فروردین) برگزار می شود، خاطر نشان کرد: شهید سیدجلیل ساداتی نیز شهید هنرمند در طرازانقلاب از استان یزد است.
در این آیین برادر شهید سیدجلیل ساداتی بخشی از وصیت نامه ین شهید هنرمند را قرائت کرد.
شهید هنرمند سیدجلیل ساداتی 15 مرداد 1364 در عملیات قدس ۵، به درجه رفیع شهادت نائل شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار