مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان اینکه 400 مگاوات سهمیه کاهش بار استان برای پیک‌بار 98 است ، گفت: از این میزان 250 مگاوات سهم برق منطقه‌ای و 150 مگاوات سهم توزیع نیروی برق است.
کد خبر: ۷۳۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 11 April 2019

محمدحسن صباغزادگان در نخستین جلسه کمیته کنترل و کاهش پیک‌بار در منطقه یزد اظهار داشت: جلسات این کمیته به منظور ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی برای گذر از پیک‌بار برگزار می شود.
وی با بیان اینکه جلسات تا ابتدای خردادماه سال جاری به‌صورت ماهانه و از ابتدای خرداد تا 15 شهریور سال جاری به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود ، رشد مصرف انرژی صنایع بزرگ را حدود 25 درصد اعلام کرد.
در این جلسه آرش نواب مدیرعامل توزیع نیروی برق استان یزد نیز با اشاره به اینکه سال گذشته سالی سخت و سرشار از تجربه برای صنعت استان بوده است ، بر ضرورت برگزاری جلسات مستمر با مسئولان ارشد استان برای گذر از پیک‌بار سال 98 تاکید کرد.
در ادامه این جلسه معاون برنامه‌ریزی و تحقیقات شرکت برق منطقه‌ای یزد ضمن تاکید بر حفظ ساختار ستاد مدیریت مصرف استان با وجود ابلاغ ساختار جدید، گفت: با توجه به اینکه عنوان مدیریت مصرف ، فراتر از پیک‌بار تابستان است و این مدیریت مصرف در تمام طول سال انجام می‌گیرد، حفظ این ساختار ضروری است.
محمدمهدی جاودانی با اشاره به این‌که آموزه‌های دینی اسلام تاکید به صرفه‌جویی دارد، افزود: ما در قبال محیط ‌زیست مسئول هستیم و هرچه مصرف ناشی از سوخت فسیلی کمتر مصرف شود به‌تبع آن محیط‌زیست سالم‌تری نیز وجود خواهد داشت.
رئیس گروه مدیریت مصرف برق منطقه‌ای یزد نیز گفت: در سال 97 حداکثر نیاز مصرف استان هزار و 538 مگاوات بود که نسبت به سال گذشته رشد 9 درصدی داشته و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این میزان به هزار و 700 مگاوات برسد.
فاطمه زارع ، 9 برنامه را برای پاسخگویی به بار مصرفی سال 98 برشمرد و افزود: طرح‌های ذخیره عملیاتی صنایع و کاهش بار برنامه‌ریزی‌شده در ساعات اوج بار، از مهم‌ترین طرح‌ها است که از حدود نیمه خرداد آغاز و تا 15 شهریور ادامه دارد.
در ادامه این جلسه نیز مدیر دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق یزد، پیک‌بار شرکت توزیع در سال 97 را 851 مگاوات عنوان کرد و گفت: پیک‌بار واقعی سال گذشته بدون مدیریت بار 920 مگاوات بود و پیش‌بینی می‌شود پیک‌بار 98 به یکهزار و 24 مگاوات برسد.
محمد فراتی به تشریح برنامه‌های شرکت توزیع برق استان در خصوص کنترل بار مشترکان صنعتی در راستای کاهش پیک بار سال 98 پرداخت و از اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مشترکان شرکت توزیع در طول دوره مدیریت استراتژیک بار به شیوهای نوین خبر داد.
محمد میرشمس مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی بر یزد نیز در این جلسه از برگزاری نشست‌های جلب مشارکت در حوزه‌های تخصصی صنعت و سایر مشترکان در سال گذشته برای کاهش پیک‌بار خبر داد و افزود: مجموع بیشترین عملکرد برنامه‌های کاهش پیک مدیریت مصرف میزان 108 مگاوات بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار