یزد- ایرنا- رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شاخه یزد گفت: معاینه دندانها در روز دندانپزشک/23 فروردین/ در هفت نقطه این استان به صورت رایگان انجام می شود.
کد خبر: ۷۳۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 10 April 2019

دکتر 'علیرضا نواب اعظم'  افزود: مردم می توانند روز جمعه از ساعت هشت و نیم صبح تا 6 عصر به هفت نقطه شهر یزد مراجعه و ضمن معاینه رایگان دندانها، آموزش های لازم در بخش دهان و دندان را فرا گیرند.
این متخصص جراحی دهان، فک و صورت، این نقاط را مسجد ملا اسماعیل(محل برگزاری نماز جمعه)، میدان آزادی و بوستان های کوهستان، غدیر، حسن آباد، هفت تیر و پارک بزرگ شهر اعلام کرد.
به گفته وی 25 دندانپزشک عمومی و متخصص شامل اعضای انجمن دندانپزشکی و متخصصان این انجمن با همکاری مرکز بهداشت، کادر دانشگاه و دانشجویان سال آخر دانشگاه در قالب سه خودرو سیار و نصب چهار چادر، نسبت به معاینه دندان مراجعه کنندگان اقدام می کنند.
وی از همکاری خوب هلال احمر در اجرای این طرح خبر داد و یادآور شد: دندانپزشکان، ضمن معاینه رایگان دندانها، آموزش های بهداشت دهان و دندان را ارائه و بروشورهایی در همین زمینه به مراجعه کنندگان تحویل می دهند.
دکتر نواب اعظم تصریح کرد: آن دسته از مراجعه کنندگانی که نیاز به درمان داشته باشند به مراکز دندانپزشکی که هزینه های اندکی دریافت می کنند مثل دانشکده دندانپزشکی و درمانگاههای دولتی معرفی می شوند.

*** پیام های بهداشت دهان و دندان
رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شاخه یزد در ادامه، توجه به بخش دهان و دندان را به چهار بخش شامل اطفال، سالمندان، مادران باردار و بهداشت دهان و دندان تقسیم کرد و یادآور شد: هر کدام از این بخشها پیامهایی دارد که باید مردم به آن توجه کنند.
وی توجه به بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دهان را مهم دانست و گفت: دندانپزشکی، تنها رشته ای است که متخصصان آن در معرض خطر و ابتلا به بیماریهایی چون هپاتیت و ایدز هستند.
دکتر نواب اعظم تصریح کرد: 30 تا 40 درصد متخصصان این بخش بعلت بیمارهای مختلف مراجعه کنندگان در معرض ابتلا به این بیماری ها می باشند.

***قیمت آمپول های بی حسی، پنج تا 6 برابر شده است
رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شاخه یزد به گرانی نرخ خدمات این بخش اشاره کرد و گفت: پارسال، نرخ آمپول های بی حسی در کشور بین پنج تا 6 برابر شد.
وی اضافه کرد: سالانه به 800 هزار آمپول بی حسی نیاز است و این در حالیست که پارسال فقط 350 هزار آمپول تولید شد و همین امر، گرانی این محصول را به دنبال داشت.
دکتر نواب اعظم، ثبت نام الکترونیکی و سهمیه بندی را تنها چاره کاهش قیمت آمپول بی حسی و جلوگیری از عرضه آن در بازار آزاد دانست که در دست اقدام است .
وی تعداد دندانپزشکان عمومی و متخصص استان را بیش از 450 نفر اعلام کرد که 100 نفر از این تعداد را متخصصان در بخش های مختلف تشکیل می دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار