مسئول کميته گردشگري الکترونيک استان يزد با اشاره به وجود ظرفيت‌ها و استعدادهاي قابل توجه در استان گفت: شناسايي پتانسيل‌هاي مرتبط با گردشگري و فناوري اطلاعات اولویت اجرایی کمیته گردشگری الکتورنیک استان یزد است.
کد خبر: ۷۳۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 10 April 2019

«احمد فاضلي‌هامانه» با اشاره به اهمیت فعالیت کمیته گردشگری الکترونیک در شهر میراث جهانی یزد، اظهار کرد: دعوت از گروه‌ها و استارتاپ‌هاي فعال در مقياس کشور جهت حضور و فعاليت در استان يزد و همچنين حمايت از استارتاپ‌هاي يزدي به منظور گسترش حوزه فعاليت آن‌ها از جمله برنامه‌هاي در دستور کار اين کميته است .

وي با بیان این که تحت پوشش قرار دادن شرکت‌‎های دانش‌بنيان فعال در زمينه عکس‌هاي 360 درجه، واقعيت افزوده (AR) ، واقعيت مجازي (VR) و استارتاپ‌هاي فعال در زمينه گردشگري از دیگر فعالیت‌های این کمیته در استان یزد است،‌ افزود:‌ با توجه به روند فراگير جهاني، هر يک از بخش‌هاي مرتبط با گردشگري در صورتي که به سمت تعامل با فناوري حرکت نکنند، در آينده قادر به ايفاي نقش پررنگ و مؤثر در اين عرصه نخواهند بود .

مسئول کمیته گردشگری الکترونیک استان یزد در ادامه با اشاره به گسترش روزافزون استفاده از فناوري و وقوع انقلاب اطلاعاتي در مقياس جهاني، گفت:‌ راه‌اندازي کميته‌هاي موضوعي گردشگري نظیر کميته گردشگري الکترونيک به عنوان بازوي اجرايي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ایفای نقش می‌کند.

فاضلی تبديل وضعيت تارنماي اداره کل ميراث فرهنگي استان يزد از حالت پرتال به گردشگري را از جمله اقدام‌هاي انجام‌شده توسط کميته گردشگري الکترونيک در سال گذشته دانست و تصریح کرد: باغ جهاني دولت‌آباد به عنوان پايلوت اجراي خدمات گردشگري الکترونيک در دستور کار میراث فرهنگی استان یزد قرار گرفته است.

این مسئول با بیان این که حمايت اداره کل ميراث فرهنگي و همکاري پايگاه ميراث جهاني باغ دولت‌آباد، زمينه‌سازي اجراي خدمات گردشگري الکترونيک براي اين مجموعه تاریخی شده است، خاطرنشان کرد:راه‌اندازي وب‌سايت، طراحي اپليکيشن گردشگري، راهنماي تور صوتي، تصويربرداري 360 درجه و استفاده از فناوري واقعيت افزوده از جمله اقدامات انجام شده در راستای گردشگری الکترونیک در باغ جهانی دولت آباد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکيد بر اين‌که گسترش گردشگري الکترونيک هيچ آسيبي به مشاغل موجود وارد نخواهد کرد، افزود: ما در اين کميته با اين شعار که گردشگري الکترونيک هيچ شغلي را حذف نخواهد کرد، به دنبال ايجاد بستر مناسب براي ارائه خدمات بهتر با قيمت مناسب‌تر به بازديدکنندگان شهر ميراث جهاني يزد هستيم .

مسئول کمیته گردشگری الکترونیک استان یزد فراهم شدن زيرساخت‌هاي تحول در اين مسير را موضوعي بين بخشي دانست و بیان کرد: براي تحقق اهداف گردشگري الکترونيک ضرورت همکاري تمام بخش‌هاي مرتبط با اين حوزه وجود دارد که در حال آموزش و آگاهي‌رساني در اين راستا هستيم تا همراهي ساير دستگاه‌هاي دولتي و بخش خصوصي را جذب کنيم .

وی تثبيت جايگاه اين کميته در سطح استان را مهم‌ترين اولويت‌ فعاليت‌هاي امسال عنوان کرد و گفت: آموزش و آگاهي‌بخشي به فعالان گردشگري، توانمندسازي جوامع محلي، ارائه تسهيلات مورد نياز به گردشگران و واحدهاي گردشگري و توليد و انتشار محتواي مناسب در فضاي مجازي از مهم‌ترين برنامه‌هاي در دستور کار اين کميته خواهد بود .

گفتنی است؛ کميته گردشگري الکترونيک استان يزد مهرماه 1396 همزمان با روز جهاني گردشگري که با شعار «گردشگري و تحول ديجيتال» برگزار گرديد، با محوريت اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و با همکاري اداره کل اطلاعات و فناوري ارتباطات، مرکز خلاقيت شهرداري يزد و کميسيون شهر هوشمند شوراي اسلامي شهر يزد آغاز به کار کرد .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار