مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از برگزاری همایش «فرهنگ رضوی بانوان فرهیخته و نیکوکار» به منظور گرامیداشت «ستی فاطمه خاتون» همسر امیرچخماق حاکم دوران تیموری در یزد، به پاس خدمات بسیار زیاد وي در عمران و آبادانی شهر یزد خبر داد.
کد خبر: ۷۳۳۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ 10 April 2019

«سید مصطفی فاطمی» ضمن اعلام اين خبر، در اين باره تصريح كرد: این همایش دهم و يازدهم ارديبهشت‌ماه امسال به همراه مراسم شب شعر در محل دانشگاه آزاد اسلامی يزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این که بانوان در این دوره تاريخي از ارزش و جایگاه بالایی بهره‌مند بودند، افزود: این بانوی شیعه با وجود خدمات بسیار زیادی كه در راستای عمران و آبادانی شهر یزد انجام داده، هنوز در میان بسياري از مردم ناشناخته مانده است.

این مسئول از مشاركت و همکاری آستان قدس رضوی با دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاري اين همايش با توجه به نسبت خواهری «ستي‌ فاطمه خاتون» با «بی‌بی گوهر شاد» که در حرم امام رضا(ع) مدفون است، خبر داد.

وی با بیان این که خدمات این بانوي نيكوكار به یزد قابل چشم‌پوشی نیست، گفت: هر چند این شهربانو خدمات زیادی را به شهر یزد ارائه كرده، اما کمتر نامی از وي بر سر زبان‌هاست و کمتر كسي در مورد آرامگاه این مرحومه که در مجاورت مجموعه‌ی امیرچخماق نيز واقع شده، آشنايي دارد.

فاطمی از دیگر اهداف برگزاري این همایش را ترويج فرهنگ و سبک زندگی رضوی در بين خانواده و جامعه با تاکید بر نقش مادران و همچنین وقف‌ و امور خیریه ذكر کرد.

مدير كل ميراث فرهنگي استان در پایان از ترمیم و مرمت بنای تاریخی بقعه «ستی فاطمه خاتون» نیز خبر داد و گفت: مرمت این بنای تاریخی در دستور کار ميراث فرهنگي استان قرار گرفته و به زودی عملياتي خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار