مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری:
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری یزد گفت: در بارندگی های فروردین ماه جاری 11 میلیون و 300 هزار مترمکعب از سیلاب‌های جاری در این استان در بندهای احداثی آبخیزداری این اداره کل مهار، کنترل و ذخیره سازی شد.
کد خبر: ۷۳۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 10 April 2019

محمدرضا آخوندی در حاشیه بازدید از بندهای خاکی روستاهای رحیم‌آباد و احمدآباد ابرکوه به خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 2 هزار و هشت بند خاکی و سیل بند در مناطق مختلف استان برای مهار و کنترل سیلاب های فصلی ساخته‌شده است .
وی اظهار داشت : از 15 میلیون و 300 هزار مترمکعب بارندگی‌های اخیر، 11 میلیون و 300هزار مترمکعب سیلاب فقط توسط بندهای خاکی مربوط به منابع طبیعی استان کنترل‌شده است.
مجموع سیلاب های کنترل شده در استان یزد حدود 30 میلیون مترمکعب اعلام شد
آخوندی با اشاره به سیلاب‌هایی که از مناطق شمال استان فارس به سمت ابرکوه جاری‌ شد ، ادامه داد: در این شهرستان 19 بند خاکی و بتنی مربوط به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری وجود دارد که از حدود پنج میلیون مترمکعب سیلاب‌ قریب به چهار میلیون مترمکعب آن در بندهای خاکی و بتنی مهارشده است.
این مسئول بابیان اینکه امسال با توجه به بارندگی‌ها پوشش گیاهی مراتع تقویت و رویش‌ها بهتر از سال‌های قبل است ، خاطرنشان کرد: عشایر استان توجه داشته باشند بر اساس پروانه چرا اقدام و از چرای زودرس دام پرهیز کنند و در صورت بی‌توجهی‌ این امر باعث خسارت به پوشش گیاهی و کوبیدگی خاک می‌شود.
آخوندی یادآور شد: 159 میلیارد ریال سال 97 از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، جنگل‌داری ، توانمندسازی جوامع محلی و مرتع‌داری هزینه شده است.
مدیرکل منابع طبیعی یزد اضافه کرد: از این میزان 110 میلیارد ریال آن صرف طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری برای جلوگیری از فرسایش خاک هزینه شده است .
98 درصد از مساحت استان یزد به وسعت هفت میلیون و 300 هزار هکتار را عرصه‌های منابع طبیعی به خود اختصاص داده است که 38 درصد عرصه‌ها به میزان بیش از 2 میلیون و 650هزار هکتار اراضی بیابانی را شامل می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار