مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به تدوین برنامه‌های جامع سلامت روانی در این دانشگاه گفت: اولین بیمارستان خرس عروسکی کشور به منظور کاهش استرس کودکان برای اولین بار در یزد راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۳۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 09 April 2019

«فاطمه زارع» با اشاره به اجرای طرح بیمارستان خرس عروسکی برای اولین در استان یزد، اظهار کرد: این طرح که با همکاری دانشجویان پزشکی در دست اجراست مشکل ارائه خدمات درمانی به کودکانی که از پزشک و محیط های درمانی واهمه دارند را تاحدودی برطرف می‌کند .

وی با بیان این‌که آشنایی کودک با خدمات بهداشتی و فضای بیمارستانی هدف اصلی اجرای این طرح است، افزود: این آموزش ها با اتاق بازی برای کودکان، آموزش رفتاری کودک در محیط های درمانی و کارگاه مهارت‌های فرزندپروری برای والدین همراه است .

مدیرگروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: در کنار آشنایی کودکان با فضای بیمارستانی شبیه سازی شده، والدین نیز از آموزش های واحدهای مختلف نظیر واحد بهداشت دهان و دندان و تغذیه بهره‌مند می‌شوند .

زارع در ادامه با اشاره به این‌که فضای نقاشی کودکان یکی دیگر از بخش‌های این برنامه است، تصریح کرد: روانشناسان نقاشی کودکان روی رول‌ها را بررسی می‌کنند تا کودکان دارای اختلال نیز شناسایی و برای اقدامات تخصصی‌تر به پزشکان معرفی شوند.

این مسول توزیع پرسشنامه اختلال در کودکی را از دیگر اقدامات تدوین شده در این بیمارستان شبیه‌سازی شده دانست و بیان کرد: والدین با پاسخ دادن به سوالات این پرسشنامه در راستای شناسایی و رفع مشکلات کودکان خود اقدام مهمی انجام می‌دهند .

وی در پایان با بیان این‌که والدین می‌توانند کودکان 3 تا 7 سال خود را همراه با عروسک هایشان از 21 تا 23 فروردین ماه ساعت 16 الی 20 به این بیمارستان بیاورند، خاطرنشان کرد: این طرح در سالن همایش‌های باقرالعلوم به آدرس یزد، صفائیه، پشت پارک آزادگان، اجرا می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار