حجت‌الاسلام راشد یزدی مطرح کرد
حجت‌الاسلام راشد یزدی در مراسم گرامیداشت سالروز قیام دهم فرودین یزد با اشاره به روحیه استکبارستیزی مردم کشور، وجود حس همدلی، مودت و صبر در جامعه را از دیگر ضروریات استمرار انقلاب دانست.
کد خبر: ۷۲۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 31 March 2019

حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی در مراسم گرامیداشت سالروز قیام دهم فروردین یزد که با حضور اقشار مختلف مردمی و مسئولین در محل پایگاه انقلاب، مسجد روضه محمدیه برگزار شد با گرامیداشت یاد شهیدان این قیام به نقش برجسته شهید آیت‌الله صدوقی در پیش برد اهداف انقلاب در این دیار و کشور اشاره کرد و افزود: عزت امروز ایران اسلامی مدیون همین خون‌های پربرکتی است که درراه اسلام عزیز و این انقلاب ریخته شد.

این استاد برجسته حوزه در ادامه با اشاره به اهمیت تداوم و استمرار انقلاب، یادآور شد: تحقق این مهم درگرو، همراهی مردم و حفظ روحیه انقلابی در جامعه است و جامعه نیز برای حرکت در این مسیر به سلاح‌هایی نیاز دارد.

وی از مقاومت در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی‌های دشمنان و استکبار به‌عنوان یکی از این سلاح‌ها نام برد و تصریح کرد: عقب‌نشینی در برابر ظلم و زیاده‌خواهی مستکبرین و سازش با آن‌ها پایه‌های انقلاب را سست می‌کند و شرایط تسلط دشمنان را فراهم می‌سازد.

مقاومت و استکبارستیزی، اصل ضروری برای استمرار و تعالی انقلاب

راشد یزدی با تأکید بر اینکه مردم ما با حضور حماسی و پرشور درصحنه‌های موردنیاز انقلاب همچون راهپیمایی‌ها به‌خوبی نشان دادند در این چهل سال روحیه مقاومت و استکبارستیزی خود را حفظ کرده‌اند، اظهار داشت: امروز نهال نو پای انقلاب به درخت تنومندی تبدیل‌شده است، اما باید توجه کرد که حفظ و تقویت آن نیز ضروری است.

این مبارز سال‌های پیروزی انقلاب حفظ خصلت مقاومت و دشمن‌ستیزی را برای یک ملت انقلابی ضروری دانست و عنوان کرد: نباید اجازه داد این روحیه در جامعه کمرنگ شود.

راشد یزدی در ادامه با اشاره به آیه 29 سوره فتح، ویژگی برجسته مؤمنین و یاری کنندگان دین الهی را سخت‌گیری و مقاومت نسبت به کفار و دشمنان و مهرورزی و مودت در بین یکدیگر دانست و متذکر شد: همدلی، مهرورزی و صبر در جامعه دیگر سلاحی است که برای حفظ روحیه انقلابی به‌منظور استمرار انقلاب ضروری است که متأسفانه این صفات عالی و ضروری در جامعه ما قدری کمرنگ شده.

وی با تأکید بر اینکه بی‌تفاوتی نسبت به یکدیگر را بلای خطرناکی دانست که درآیات و روایات نیز به آن اشاره‌شده و عنوان کرد: به تعبیر نبی مکرم اسلام (ص) معیار مسلمانی دستگیری از دیگران و مودت داشتن نسبت به افراد جامعه و نیکی در حق آنان است.

این کارشناس دینی صبر و تحمل را از دیگر صفات ضروری برای یک جامعه اسلامی متعالی دانست و بیان داشت: این مهم در کنار گشاده‌رویی در برخورد با دیگران از ویژگی‌های یک مسلمان است که بارها مورد تأکید ائمه اطهار نیز قرارگرفته است.

بالاترین عبادت برای کارمندان و کارگزاران خدمت بی منت به مردم است

راشد یزدی به حجم بالای دشمنی‌ها علیه این انقلاب و مردم اشاره کرد و متذکر شد: در این شرایط حفظ وحدت و همدلی داخلی و تقویت روحیه تعاون و یاری به یکدیگر از ضروریات جامعه است که هم مردم و هم مسئولین و کارگزاران و کارمندان دولت در همه سطوح باید به آن توجه کنند.

وی با اشاره به روایات و آیاتی از قرآن کریم خدمت و یاری‌رساندن به مردم و بندگان خدا را از بالاترین عبادت‌ها دانست و تصریح کرد: برای یک کارمند و فردی که دارای مسئولیت است، عبادتگاه همان اداره است و خدمت‌رسانی به مردم بالاترین عبادت برای او به‌حساب می‌آید.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه کسانی که بتوانند گره‌ای از کار مردم باز کنند و در این امر کوتاهی کنند در روز قیامت هیچ جوابی نخواهند داشت و این گناه نابخشودنی است، اضافه کرد: حس همدلی و یاری به یکدیگر نباید در جامعه کمرنگ شود.

راشد یزدی از وجود خشونت در جامعه و کم شدن صبر و تحمل در بین مردم نیز انتقاد کرد و یادآور شد: اسلام دین نشاط است و اخلاق نیکو و پسندیده از اصلی‌ترین دستورات دینی ما است که نباید به فراموشی سپرده شود و نسبت به آن بی تفاوت بود.

گفتنی است برپایی نمایشگاهی از تاریخ انقلاب و مشاهیر یزد، مدیحه‌سرایی ذاکرین اهل‌بیت و امضا تومار درخواست دیدار مردمی با رهبر معظم انقلاب در سالروز قیام مردم یزد در دهم فرودین، از رویدادهای حاشیه این مراسم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار