مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از برگزاری 80 برنامه مختلف در مرکز استان در دهمین روز از فروردین 98 که به عنوان روز یزد نامگذاری شد، خبر داد.
کد خبر: ۷۲۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰ 31 March 2019

سید مصطفی فاطمی افزود: مهمترین برنامه های گرامیداشت روز یزد برگزاری جشن ویژه این روز در میدان امیرچخماق با اجرای برنامه های متنوع از جمله ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، هنرهای نمایشی و مهارت های فردی، موسیقی و برنامه های زنده تلویزیونی و تئاتر خیابانی بود.
وی، برپایی جشن عروسکی و حاجی فیروز، مسابقه دومینو، ایستگاه های نقاشی آرزوها، عکاسی و کاریکاتور، قصه گویی، سرود خیابانی، اتوبوس کتاب و آموزش شهروندی را از دیگر برنامه های شاخص گرامیداشت روز یزد عنوان کرد و یادآور شد: این برنامه ها با همکاری دستگاه های مرتبط از جمله شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد برگزار شد.
وی یادآور شد: تعیین هر یک از روزهای آغازین سال نو به نام شهرستان ها با هدف فراهم کردن فرصت معرفی برنامه های شهرستان ها در مرکز استان صورت گرفته است‌.
وی خاطر نشان کرد: نامگذاری این روزها به اطلاع تورهای گردشگری رسید و گردشگران با حضور در شهرستان ها در روزهای مشخص شده، استقبال مناسبی از این روزها کردند.
پیش از این، آیین ها و برنامه های ویژه ای به مناسبت روزهای ابرکوه، اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، تفت، خاتم، مهریز و میبد در فروردین 98 برگزار شده بود.
همچنین رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد اجرایی خدمات سفر یزد امروز به ایرنا گفته بود: در 12 روز ( 27 اسفند 97 تا نهم فرودین 98) گذشته، یک میلیون و 389 هزار نفر شب مسافر نوروزی در استان اسکان یافتند.
علی صالحی با بیان اینکه این تعداد اقامت مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل 155 درصد رشد دارد، افزود: در مدت مشابه سال گذشته 545 هزار و 423 گردشگر در استان اسکان یافته بودند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد ادامه داد: گردشگران و مسافران نوروزی در مدارس، هتل‌ها، خانه‌های مسافر و کمپ‌های اقامتی استان اسکان داده شدند.
وی خاطر نشان کرد: اسکان روزانه 115 هزار مسافر در تعطیلات نوروزی در استان فراهم است و آمادگی‌ها برای اسکان 130 هزار نفر در روز وجود دارد.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد که 85 درصد جمعیت استان در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
یزد دارای 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6 هزار و 500 اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل 200 هکتار بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان، در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به گونه ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داد.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی سال گذشته از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی، عرصه های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.
استان یزد با داشتن 40 رشته صنایع دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این بخش دارد.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار