همزمان با ساعت زمین
یزد - ایرنا - همزمان با ساعت زمین و به همین مناسبت، شنبه شب چراغ مجموعه تاریخی امیرچخماق شهر یزد از ساعت 30: 20 آغاز شد و به مدت یک ساعت ادامه داشت.
کد خبر: ۷۲۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷ 31 March 2019

در این مراسم گردشگران و مسافران نوروزی بسیاری حضور داشتند که هدف نخست این اقدام، آگاهی بخشی در باره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف مناسب انرژی در جهان اعلام شد.
این برنامه توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری مرکز استان برگزار شد.
ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده از سوی صندوق جهانی طبیعت است و شهروندان در این روز با خاموش کردن چراغ ‌ها و سایر دستگاه‌ های الکتریکی غیرضروری خود به مدت یک ساعت، اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی را به خود و دیگران یادآوری می‌کنند.
برنامه های مربوط به این رویداد همه ساله در آخرین شنبه ماه مارس سال میلادی برگزار می شود.
این رویداد برای نخستین بار در سیدنی استرالیا برگزار شد و 2 میلیون و 200 نفر در آن مشارکت داشتند و به دنبال این حرکت شهرهای دیگر دنیا نیز به این رویداد پیوستند و در روز 23 مارس سال 2008 این رویداد به ثبت جهانی رسید.
تمام افرادی که در این رویداد شرکت می‌کنند یک هدف مشترک دارند و آن آینده‌ای سازگار با محیط زیست است، تغییرات اقلیمی و از دست دادن طبیعت 2 تهدید بزرگ محیط زیست است که برای حل آن کمک تمام ساکنان زمین مورد نیاز است. هر فردی که در رویداد ساعت زمین یا جنبش‌هایی به این شکل شرکت می‌کند، آمادگی خود را برای کمک به محیط زیست اعلام کرده است.
نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران نیز سال 90 و با خاموشی چراغ های برج میلاد در تهران انجام شد.
میدان امیرچخماق در مرکز شهر یزد واقع است، مجموعه امیرچخماق شامل بازار، تکیه، مسجد و 2 آب‌انبار که قدمت‌شان به دوره تیموریان می‌رسد، تکیه امیر چخماق در سال 1330 و مسجد امیر چخماق در سال 1341 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار