معاون عمرانی استاندار یزد خبر داد؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با اشاره به بارش‎‎های قابل توجه روزهای اخیر در استان و جاری شدن سیلاب در برخی رودخانه‌‌های استان، عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به حضور میدانی مسئولان و رصد مناطق دچار سیل و اطلاعرسانی به موقع به مردم شاهد عدم خسارت جانی و حداقل خسارت مالی در استان بودیم.
کد خبر: ۷۲۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۶ 28 March 2019

«محسن صادقیان» امروز در جمع خبرنگاران به بارش‎‎های چند روز اخیر در استان اشاره کرد و گفت: بنا بر پیش بینی ها و اخطاریه‌‌های به موقع هواشناسی شاهد بارش‌‌های خوبی در استان بودیم به طوری که بیشترین آنها از شهرستانهای تفت و مهریز گزارش شد.

وی به عنوان نمونه میزان بارندگی روستاهای منشاد و بنادک سادات در شهرستان مهریز را به ترتیب 142 و 105 میلی متر و در روستای ده بالا شهرستان تفت 111 میلی متر اعلام کرد.

معاون استاندار یا پیش بینی ادامه بارش‌‌ها در روزهای اتی و به ویژه در ماه اردیبهشت ماه امسال، گفت: تا قبل از بارش‌‌های دیروز میزان کسری بارش های استان 13 درصد و معادل 10 میلی متر بود ولی اکنون به بارش نرمال استان رسیده ایم.

وی یادآور شد: بارش‎‎های اخیر هرچند موثر در سفره های زیرزمینی است ولی حتی بارش‌‌های بیش از حد نرمال تنها در یک سال، منجر به از بین رفتن خسارات خشکسالی های 11 ساله گذشته نخواهد بود.

صادقیان با بیان این که بارش های مذکور در مقایسه با سالهای گذشته بسیار قابل توجه بوده لذا موجب جاری شدن سیلاب در برخی رودخانه های استان شد، اظهار کرد: البته خوشبختانه حضور میدانی مسئولان دستگاه های اجرایی، شهرستانها و حتی دهیاران و نیز اطلاعرسانی مناسب از سوی رسانه ها باعث جلوگیری از تلفات جانی و کاهش حداکثر خسارت مالی سیل در استان شد.

به گفته وی، هیچ سیل بند و بندی در استان برخلاف برخی اخبار در فضای مجازی شکسته نشده و تنها یک مورد گوراب در روستای منشاد که سالها پیش توسط مردم ایجاد شده بود، دچار ترک شد که بخشی از آب آن به روان آبها پیوست ولی خسارتی وارد نکرده است.

وی از نتایج اقدامات خوب قبلی و کسب تجارب مناسب در رابطه با مهار سیلاب روز گذشته در استان خبر داد و گفت: از امروز دو موضوع مهم ساماندهی مسیر رودخانه ها و محل های ذخیره آب اعم از دورن و بیرون شهرهای استان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی استاندار در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: خوشبختانه تعداد مسافران نوروزی استان از مرز یک میلیون نفر عبور کرده به طوری که تا پایان روز ششم به یک میلیون و 50 نفر یعنی معادل جمعیت کل استان رسیده است.

وی با بیان این که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال یعنی 369 هزار نفر 185 درصد رشد داشته است، اظهار کرد:البته این آمار تنها مربوط به مسافران نوروزی اسکان یافته در مراکز اقامتی استان و جدای از میهمانان نوروزی شهروندان یزدی بوده است.

صادقیان با اشاره به این که در این مدت تنها دو درصد به ترافیک جاده های استان اضافه شده و اغلب مسافران گردشگری، یزد را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند که ناشی اطلاعزسانی خوب و شرایط آب و هوایی دیگر مناطق گردشگری کشور بوده است.

معاون عمرانی استاندار در پایان نیز از نظارت کامل 450 بازرس بر بخش‎‎های مختلف خدمات رسانی به مسافران نوروزی خبر داد و گفت: امسال دو تیم تصویری نیز به دریافت نظرات مسافران نوروزی می پیردازند تا شرایط مثبت و منفی خدمات رسانی نوروز جمع اوری و پس از این ایام مورد ارزیابی و اقدامات مناسب قرار گیرد.

گفتنی است، در این نشست خبری تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران نیز گزارش هایی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار