بارندگی های 24 ساعت گذشته در بخش ندوشن شهرستان میبد از توابع استان یزد موجب آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب و رواناب در گذرگاه ها و خیابان های این شهر شد.
کد خبر: ۷۲۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۶ 27 March 2019

در اثر آبگرفتگی معابر و جاری شدن سیلاب رفت و آمد مردم برای ساعتی مختل شد.
همچنین بارش رحمت الهی در روستاهای صدرآباد، هفتهر ، سورک، علویه و نیوک ندوشن نیز که تا لحظه مخابره خبر ادامه دارد؛ موجب فعال شدن آبشارها، چشمه سارهای و آبگیری سدها، بندهای خاکی و سنگ آب های منطقه شد.
بارندگی در ندوشن علاوه بر اینکه خوشحالی و شادمانی مردم، کشاورزان و دامداران را به همراه داشت، موجب تلطیف و رفع آلودگی هوای منطقه شد و طراوت خاصی به شهر بخشیده است.
بخشدار ندوشن گفت: بارندگی های پراکنده که از دیروز(دوشنبه) آغاز شده است همچنان ادامه دارد .
سید بهروز موسوی سه شنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: مناطق بالا دست روستای صدرآباد شاهد 46 میلی متر بارندگی بود و سد روستای صدرآباد به میزان قابل توجهی آبگیری شود.
وی میزان بارندگی در 24 ساعت گذشته در شهر ندوشن و برخی روستاهای بخش را حدود 30 میلیمتر اعلام کرد و گفت: بارندگی تا این لحظه خسارتی به دنبال نداشته است.
وی افزود: در اثر بارندگی سدها، بندهای خاکی و گوراب های ندوشن در حال آبگیری است.
موسوی خاطرنشان کرد: مدیریت بحران بخش ندوشن از صبح دیروز به صورت مستمر اوضاع منطقه را رصد می کند و همه امکانات بخش برای جاری شدن سیل احتمالی بسیج شد.
بخشدار ندوشن اظهار امیدواری کرد: با ادامه بارش ها، بخشی از زیان خشکسالی جبران شود و سال خوب آبی و زراعی را در پیش رو داشته باشیم.
مدیریت بحران منطقه در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به ادامه بارندگی ها و بنا به پیش بینی سازمان هواشناسی، مردم از رفت و آمد غیرضروری به روستاهای اطراف، مرکز شهرستان، استان و همچنین دامداران از تردد در مراتع خودداری کنند.
ندوشن با داشتن 380 هزار هکتار مراتع غنی و نیمه غنی، پوشش گیاهی 70 درصدی و 40 هزار راس دام، قطب دامداران استان یزد به شمار می رود و بخش عمده لبنیات استان را تامین می کند.
خشکسالی‌هایی چند سال اخیر بر شغل دامداری و دامپروری ندوشن تاثیر گذاشت؛ طوریکه تعداد دام های منطقه کاهش یافته و برخی دامداران مجبور شدند دام های خود را فروخته و به شغل های دیگری روی آورند.
ندوشن با پنج هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال غرب استان یزد قرار دارد. مه امکانات بخش ندوشن برای سیل احتمالی بسیج شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار