محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت:با نظارت مستمر بر تولید و عرضه فرآورده‌های گوشتی هیچگونه گوشت غیراستاندارد در واحد‌های تولید فرآورده‌های گوشتی استان نداریم.
کد خبر: ۷۲۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 18 March 2019

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود:۱۰ واحد تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی فعال در کرمانشاه داریم که ۷۵ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای فرآورده گوشتی آن‌ها از زجمله سوسیس، کالباس، همبرگر، کباب لقمه، مرغ برگر، سویابرگر و ... صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد:از ابتدای امسال ۱۱۰ مورد بازرسی و ۱۲۵ مورد نمونه برداری و آزمون از فرآورده‌های گوشتی تولیدی این واحد‌ها انجام گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس آخرین اطلاحیه استاندارد ملی استفاده از خمیرمرغ در تولید سوسیس و کالباس تنها در صورتی مجاز است که در بسته‌بندی فرآورده گوشتی مورد نظر از پوشش زرد رنگ استفاده و همچنین بر روی برچسب محصول عبارت "خمیر مرغ" به صورت واضح و خوانا نوشته شده باشد.

نیازی تاکید کرد: ممکن است بعضی از کارگاه‌های غیرمجاز تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی از گوشت غیرمجاز جهت تولید فرآورده استفاده کنند، اما در واحد‌های صنعتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد استان، به دلیل نظارت و نمونه برداری مستمری که صورت می‌گیرد، هیچ موردی از استفاده از گوشت غیرمجاز نداریم.

به گفته این مسئول، با واحد‌های تولیدی متخلفی که در فرآیند تولید فرآورده‌های گوشتی خود از گوشت و بافت‌های غیرمجاز استفاده کنند، از طریق مراجع قضایی برخورد خواهد شد.

وی ابراز داشت:ملاک تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد، کسب نتایج قبولی و استقرار نظام کیفیت در واحد تولیدی است که در بازدید‌ها و نمونه‌برداری مشخص می‌شود .

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار