دبیر ستاد خدمات سفر استان یزد گفت: ۳۰۰ پایگاه نیروی انتظامی، ۱۸ پایگاه امداد و نجات در ایام عید نوروز در سطح استان برای مسافران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند.
کد خبر: ۷۲۵۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ 16 March 2019

سید مصطفی فاطمی دبیر ستاد خدمات سفر استان یزد در نشست ستاد خدمات سفر استان یزد، گفت: در ایام عید نوروز ۳۰۰ پایگاه نیروی انتظامی، ۱۸ پایگاه امداد و نجات که از این تعداد ۱۲ پایگاه ثابت و ۴ پایگاه متحرک در سطح استان برای خدمت به مسافران نوروزی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه پایگاه امداد و نجات هوایی استان از هفته آینده آغاز به کار می‌کند، افزود: ۲۱ بیمارستان در سطح استان در ایام نوروز ۹۸ به مسافران خدمات ارائه می دهند همچنین ۵۳ پایگاه اورژانس، ۱۲ داروخانه و ۳۰ درمانگاه در تعطیلات نوروز آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

فاطمی با اشاره به آماده باش ۵۳ مرکز جامع خدمات سلامت در سطح استان، گفت: ۱۷ مرکز جامع خدمات سلامت شهری از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و ۳۷ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی شامل خدمات سرپایی به طور شبانه روزی فعالیت دارند.

دبیر ستاد خدمات سفر استان یزد ابراز کرد: ۱۰۵ اکیپ نظارتی شامل ۹۵۵ نفر قبل از فرارسیدن سال نو و در ایام عید نوروز بر رستوران ها، اماکن حساس، هتل‌ها و مواد غذایی نظارت کامل دارند.

وی با بیان اینکه هیچ نگرانی در مورد میوه شب عید وجود ندارد، افزود: میوه تنظیم بازار شامل ۹۰۰ تن پرتقال و ۵۴۰ تن سیب است که توزیع میوه تنظیم بازار از ۲۵ اسفند آغاز و تا پایان فروردین ادامه دارد.

مصطفی فاطمی ابراز کرد: ۳۸۰ آموزشگاه شامل ۳۴۹۳ کلاس و ۲۷۵۰۰ نفر در سراسر استان آماده اسکان مسافران در ایام عید نوروز هستند که در صورت استقبال مسافران و کمبود اسکان نمازخانه‌ها و اردوگاه‌های آموزش و پرورش اماده اسکان خواهند بود.

وی با اشاره به استقبال خوب مسافران نوروزی به استان یزد از اضافه شدن ۴۱ کلاس به اسکان مسافر‌ان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: ۴۰ درصد ظرفیت مدارس تا به امروز تکمیل شده است.

فاطمی افزود:۲۰ درصد ظرفیت قطار‌های استان سمت مشهد، تهران و بندرعباس افزایش پیدا کرده است که در سال گذشته تعداد مسافرت جاده‌ای ۴۴ درصد، تعداد مسافرت ریلی ۳۴ درصد و تعداد مسافرت هوایی ۲۲ درصد بوده است.

دبیرستاد خدمات سفر گفت: ۳۰ راهدارخانه، ۱۸ شورا حل اختلاف، ۳۰ موزه و ۴۰۰ برنامه فرهنگی در ایام نوروز ۹۸ در سطح استان یزد فعال هستند.

فاطمی خاطر نشان کرد: تعداد مسافران نوروزی در سال گذشته حدود ۸۰ هزار نفر بود که پیش بینی می شود تعداد مسافران در نوروز امسال به ۱۱۵ هزار نفر برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار