پس از بررسی لایحه پیشنهادی بودجه سال 98 شهرداری ابرکوه توسط شورای شهر این شهر، بودجه 137 میلیارد ریالی شهرداری تصویب و میزان عوارض در برخی موارد تا 40 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۷۲۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 16 March 2019

«سید علیرضا رسولی» شهردار ابرکوه در این باره اظهار کرد: شهرداری در دی‌ماه 97 لایحه پیشنهادی بودجه سال 98 را به شورای اسلامی شهر ابرکوه ارائه کرد و شورا نیز پس از بررسی بخش‌های مختلف و طرح‌های معرفی‌شده، بودجه 137 میلیارد ریالی را برای شهرداری تصویب کرد.

وی ابراز کرد: بودجه شهرداری در سال 97 معادل 100 میلیارد ریال بود که در سال 98 با 37 درصد افزایش به 137 میلیارد ریال افزایش یافته که 77 میلیارد ریال از آن ویژه امور عمرانی و 60 میلیارد باقی‌مانده صرف امور جاری خواهد شد.

«محمدجواد معماریان» رییس شورای اسلامی شهر ابرکوه هم در این مورد به ایسنا گفت: با توجه به این که بار امانت مردم برای داشتن شهری توسعه‌یافته برای ایجاد هرگونه تحول رو به ‌جلو در ساختار مدیریت شهری و بهبود عملکرد شهرداری بر دوش همه اعضای شورای شهر است، چارچوب کلی تصویب لایحه عوارض محلی سال ۹۸ شهرداری نیز با در نظر گرفتن منافع مردم به ‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد مدنظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این راستا تلاش شهرداری و شورای شهر بر این بوده است که برخی کدهای درآمدی شهرداری برای سال آینده که به شکل مستقیم با مردم در ارتباط است را در صورت پرداخت نقدی تا 40 درصد کاهش دهد.

معماریان ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر ابرکوه قیمت منطقه بندی عوارض در سال 1398 به میزان 18 درصد نسبت به تعرفه و ملاک محاسبه قیمت منطقه بندی عوارض سال 97 افزایش ‌یافته است.

وی عنوان کرد: با توجه به این که نحوه پرداخت عوارض مطابق با دستورالعمل موضوع ماده 32 اصلاحی آیین‌نامه مالی شهرداری‌ها تعیین شده است، در صورت پرداخت کلیه عوارض و بهای خدمات به استثناء جرائم کمیسیون‌ها و عوارض خودرو و نوسازی، توسط افراد عادی به‌صورت نقدی تا 40 درصد (سه ماهه اول 40، سه ماهه دوم 30، سه ماهه سوم 20 و سه ماهه چهارم 10 درصد) و برای خانواده معزز شهدا، جانبازان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا 50 درصد فقط برای یک‌بار مشمول جایزه خوش‌حسابی نقدی شوند.

رییس شورای شهر ابرکوه یادآور شد: در صورت اعلام مراجع قانونی نیز کلیه مساجد و حسینیه‌هایی که صرفاً استفاده مذهبی از آن‌ها می‌شود با معرفی‌نامه از مراجع ذیصلاح و تأیید شهرداری و تصویب شورای شهر از پرداخت عوارض نوسازی معاف خواهند بود.

معماریان خاطرنشان کرد: کلیه صاحبان مشاغلی که در سال 98 با هماهنگی و کسب مجوز از شهرداری نسب به اجرای طرح بدنه سازی و زیباسازی محل کسب خود اقدام کنند، ضمن دریافت تخفیفی معادل 50 درصد در خصوص عوارض سالیانه، از پرداخت بهای خدمات کلیه مشاغل فعال مشمول و غیر مشمول قانون نظام صنفی معاف می‌شوند.

وی ادامه داد: بر طبق لایحه عوارض سال 98 نیز در صورت پرداخت کلیه عوارض و بهای خدمات معوقه سال‌های گذشته به استثناء جرائم کمیسیون‌ها و عوارض خودرو و عوارض نوسازی به ‌صورت نقدی، با در نظر گرفتن کلیه ضوابط و مقررات قانونی محاسبه و مشمول 40 درصد جایزه خوش‌حسابی می‌شود.

رییس شورای شهر ابرکوه همچنین از حذف عوارض پارکینگ موقت کسب نیز به‌ طور کامل از لایحه عوارض سال 98 خبر داد و تأکید کرد: تغییرات اعمال‌شده در لایحه بودجه سال 98، از ابتدای فرودین ماه سال آتی لازم‌الاجرا خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار