مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد خبر داد:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزدگفت: شهروندان یزدی در جشنواره کتابخوانی رضوی سال ۹۷ استقبال چشمگیری داشتند.
کد خبر: ۷۲۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 16 March 2019

رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با قدردانی از تلاش‌های یک‌ساله همکاران خود در برگزاری موفق برنامه‌های فرهنگی متنوع در کتابخانه‌ها گفت: برگزاری موفق جشنواره کتابخوانی رضوی و رشد چشمگیر مشارکت یزدی ها از مهم‌ترین اقداماتی بود که در سال ۹۷ با همت همه همکاران به نتایج ارزشمندی انجامید.

وی با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال ۷ ۹ افزود: کسب این عنوان ارزشمند حاصل همکاری و تعامل همه دستگاه‌های فرهنگی استان و به ویژه تلاش همکاران کتابدار یزد بود که با اجرای برنامه‌های فرهنگی و خلاقانه، به این انتخاب کمک کردند.

وی افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برای سال ۹۸ که یزد به عنوان پایتخت کتاب معرفی شده است نیز برنامه‌های متعددی خواهد داشت که از مهم‌ترین اقدامات در این خصوص، افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی در این سال خواهد بود.

دوست فاطمی‌ها به برگزاری نخستین دوره جشنواره قصه‌گویی نهاد اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با تلاش و همت همکاران قصه‌گو، ۱۵ کتابدار از استان یزد و ۵ قصه‌گوی یزدی بخش آزاد به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه یافتند و در این مرحله نیز ۳ قصه‌گوی یزدی موفق به راهیابی به مرحله کشوری جشنواره شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره برگزاری موفق طرح کتابخانه‌گردی در استان گفت: در دومین سال از اجرای طرح ملی کتابخانه‌گردی، روز ۱۸ اسفند شاهد حضور چشمگیر مردم و مسئولان در کتابخانه‌های منتخب استان در سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی بودیم که این امر حاصل پیگیری و همت رؤسای کتابخانه‌های شهرستان‌ها برای دعوت از مردم، مسئولان و فرهیختگان بود.

کتابخانه‌های عمومی یزد در پنج شاخص کمی مانند سرانه کتابخانه‌ها، تعداد نسخ و زیربنای کتابخانه‌ها، رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

استان یزد دارای ۲ میلیون و ۹۴ هزار و ۵۰۴ نسخه کتاب و ۶۴ هزار و ۹۶۷ مترمربع مساحت زیربنایی کتابخانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار