سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد گفت :حدود ۳۰ موزه فعال استان، در ایام نوروز ۹۸، آئین نوروز گاه را برگزار می‌کنند.
کد خبر: ۷۲۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ 16 March 2019

علی اصغر صمدیانی سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد گفت : یکی از شاخصه‌ها و جاذبه‌های اصلی گردشگری استان یزد، موزه‌های این استان است که دارای تنوع زیادی بوده و همواره مورد توجه گردشگرانی است که به این استان سفر می‌کنند.

وی افزود: در این استان افزون بر ۳۰ باب موزه فعال است که تعدادی تحت نظارت دستگاه‌های دولتی و بقیه باهمکاری بخش غیردولتی و به صورت مشارکتی با میراث فرهنگی اداره می‌شود.

صمدیانی از موزه‌های زیلو و پلاس میبد، رجال اردکان، پست میبد، آیینه و روشنایی و موزه‌های مردم شناسی تفت، ابرکوه، مهریز، میبد و اردکان به عنوان شاخص‌ترین موزه‌های استان یزد نام برد و افزود: موزه‌های مردم شناسی با هدف نگهداری و نمایش آثار ارزشمندی که ارتباط مستقیم با زندگی سنتی مردم هر منطقه دارند، ایجاد شده اند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی یزد در ادامه به برگزاری آئین نوروزگاه در موزه‌های استان اشاره کرد و گفت: در همه موزه‌ها سفره هفت سین متناسب با موضوع موزه برپا می‌شود و همچنین در موزه‌های زیلو و سفال میبد، مفاخر اردکان، فرش اردکان، موزه‌های مردم شناسی باغ پهلوانپور مهریز و شهرستان‌های اشکذر و تفت برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

صمدیانی، اجرای موسیقی زنده و رونمایی از زیلوی نوبهار با حضور زیلوبافان، خواندن کتاب با موضوعیت زیلو جهت آشنایی علاقه‌مندان و نگاهی ویژه به کودکان، آموزش کار با دستگاه چرخ ریسی و کلافه ورکنی برای آشنایی کودکان، نمایش و اجرای مراحل نخ ریسی، نمایش مستند زیلو بافی، شعر خوانی، برگزاری نمایشگاه خوشنویسی، نمایشگاه صنایع دستی با موضوع بافته ها، آموزش زیلو بافی به صورت زنده با حضور دو هنرمند زیلوباف، پذیرایی سنتی و برگزاری شب شعر را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که جهت برگزاری در موزه‌ها و اماکن تاریخی استان در ایام نوروز ۹۸ برنامه ریزی شده است.

موزه‌های تحت نظارت این اداره کل در ایام نوروز ۹۸، همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ جهت بازدید علاقمندان دایر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار