استاندار یزد:
استاندار یزد با بیان این که حفظ اشتغال موجود اولویت استان یزد است گفت: ابرکوه قابلیت تبدیل به بالاترین ظرفیت گردشگری در یزد را دارد .
کد خبر: ۷۲۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 16 March 2019

«محمدعلی طالبی» در نشست شورای اداری شهرستان ابرکوه با اشاره به این که این شهرستان پس از بهاباد و بافق میزبان سفرهای استانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و همچنین استاندار یزد است اظهار کرد: جای تقدیر دارد که سفرهای محروم برای این گونه سفرها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: سالی که پشت سر گذاشتیم با سختی‌هایی به ویژه در بعد اقتصادی روبرو بود و با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های جدید علیه نظام و عدم پیش بینی بعضی شرایطی که می‌توانست زمینه کاهش مشکلات را فراهم کند، سختی‌هایی به مردم تحمیل شد.

استاندار یزد گفت: در شرایطی که امید و اعتماد مردم توسط دشمن هدف قرار گرفته بود، در چهلمین سال انقلاب همدلی و اتحاد مردم و عزم آنها در حفظ و حراست از دستاوردها و آرمان‌های نظام مقدس اسلامی را مشاهده کردیم.

طالبی با بیان این که باید به فکر اعمال شرایطی باشیم که با کمترین مشکلات خدمت صادقانه و مناسب به مردم ارائه شود تصریح کرد: آن چیزی که برای سال جدید فراهم کردن زمینه برای مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف است.

این مسئول ادامه داد: در شرایطی که دولت با مشکلات مختلفی روبرو است و قانون بودجه در سال آینده هم نشان می‌دهد که ما خیلی نمی‌توانیم به سرمایه‌گذاری دولت چشم داشته باشیم، باید تمرکز خودمان را به مشارکت مردم قرار دهیم.

وی با بیان این که الان حفظ اشتغال موجود در اولویت اساسی ما قرار دارد و در کنار آن افزایش اشتغال با استفاده از ظرفیت‌های مختلفی که در جای جای یزد دیده می‌شود، افزود: اگر شرایط لازم را فراهم کنیم که این ظرفیت‌ها به درستی مورد استفاده قرار گیرد، قطعا بخش زیادی از مشکلات ما در حوزه بیکاری برطرف می‌شود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در شهرستان ابرکوه هم که نمونه‌های زیادی از طرح‌های نیمه تمام چه در حوزه‌های عمرانی و چه در حوزه اقتصادی داریم و همین طرح‌هایی که به صورت راکد یا نیمه تمام باقی مانده اگر تکمیل شوند، فرصت‌های شغلی خوبی به وجود می‌آید و خیلی از مشکلات استان و شهرستان در بحث اشتغال برطرف می‌شود.

طالبی با بیان این که خوشبختانه اراده خوبی هم در شهرستان و هم در استان برای رفع این مشکل وجود دارد و ما جلسات مختلفی در این حوزه داشتیم تا انشاالله بتوانیم این طرح‌ها را عملیاتی کنیم، گفت: ظرفیت‌های بسیار خوب دیگری هم در شهرستان هست و واقعا زیرساخت‌هایی در شهرستان ابرکوه فراهم است و می‌تواند امکاناتی ایجاد شود که شهرستان را تبدیل به یک قطب گردشگری در سطح استان و چه بسا در سطح کشور تبدیل کند.

این مسئول در پایان با اشاره به این که موقعیت بسیار خوب شهرستان ابرکوه در نقطه تلاقی استان‌های یزد، اصفهان و فارس این امکان را به ما می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری و بافت تاریخی شهرستان داشته باشیم، تأکید کرد: هر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری ابرکوه جواب می‌دهد و اگر درها را به روی سرمایه‌گذاران باز کنیم، مشاهده می‌کنیم که این شهرستان خیلی بیشتر از برخی نقاط می‌تواند محلی برای حضور گردشگران و رونق اقتصادی باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار