مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: مردم نوعدوست این استان در روزهای پایانی سال با اهدای خون، کمبود ذخایر خونی را تامین کنند.
کد خبر: ۷۲۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ 13 March 2019

نقی تقوائی مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: در چهارشنبه سوری می‌توان به جای انجام کار‌های خطرناک و استرس زا، عمل نیکی همچون اهدای خون به بیماران را انجام داد.

وی با اشاره به روند افزایش مصرف خون و فرآورده‌های خونی در ایام پایانی سال افزود: در ایام پایان سال عموم مردم به دنبال کار‌های شخصی و آماده شدن برای سال نو هستند و مراجعه جهت اهدای خون کاهش می‌یابد در حالی که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در هر زمان وجود دارد که از اهداکنندگان عزیز تقاضا داریم همچون گذشته این اداره کل را در تامین خون سالم برای بیماران کمک نمایند.

وی وضعیت اهدای خون از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه ۹۷ را خوب توصیف نمود و افزود: در ۱۱ ماه گذشته ۳۹ هزار و ۵۶۰ نفر موفق به اهدای خون شدند، که نسبت به مشابه سال قبل ۶.۵ درصد افزایش اهدای خون داشته ایم.

مدیر کل انتقال خون استان در ادامه با اشاره به مراکز فعال خون گیری در ایام تعطیل نوروز نیز افزود: در روز‌های ۲۸ اسفندماه ۹۷، سوم و چهارم و ۱۲ فروردین ۹۸ پایگاه مرکز خون گیری واقع در میدان ابوذر از ساعت ۸ لغایت ۱۳ فعال می‌باشد و هموطنان و اهداکنندگان می‌توانند با مراجعه به این مرکز اهدای خون نمایند.

وی در خصوص وضعیت اهدای خون در استان، گفت: در حال حاضر ذخایر خون و فرآورده‌های خون در وضعیت مناسب قرار دارد و تمام تلاش کارکنان این مجموعه پاسخگویی کامل به درخواست‌های مراکز درمانی است و حتی در گاهی مواقع که استان‌های همجوار که اعلام نیاز کنند، پاسخگوی آن‌ها نیز هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار