استاندار یزد گفت: استفاده از ظرفیت‌های استان جهت اجرای برنامه‌های پایتخت کتاب در گسترش و توسعه‌ی فرهنگ استان نقش حائز اهمیتی خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 13 March 2019

محمد علی طالبی استاندار یزد در نشست شهر یزد پایتخت کتاب ایران گفت: خوشبختانه برنامه‌های بسیار خوبی جهت کسب عنوان پایتختی کتاب تهیه و تدوین شده است، اما این موضوع تنها نیمی از مسیر است و نیم دیگر مسیر نیازمند به عزم جدی اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها است.

وی به انعقاد تفاهم نامه با بخش‌های دولتی و غیر دولتی جهت اجرای ویژه برنامه‌های پایتختی کتاب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر باید ارزیابی دقیقی از آسیب‌ها و موانعی که بر سر راه دیگر شهر‌هایی که زمانی عنوان پایتختی کتاب را داشته اند صورت بگیرد تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف طرح‌های اجرایی، برنامه‌هایی با انسجام بیشتر به اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها بپردازیم.

استاندار یزد ادامه داد: اگرچه شهر یزد موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب شده، اما این عنوان برازنده‌ی کل استان است و از تمام ظرفیت‌های استان در بحث پایتخت کتاب استفاده می‌کنیم چراکه برکات و عواید چنین عنوانی در گسترش و توسعه‌ی فرهنگ استان نقش حائز اهمیتی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: باید یک کمیته با عنوان کمیته ایده پردازی یا اتاق فکر در راستای طراحی برنامه‌های ابتکاری ویژه کتاب و کتابخوانی در استان تشکیل شود تا ایده‌های موجود در این زمینه به منصه‌ی ظهور برسد.

شایان بذکر است : در پایان این نشست از افرادی که در انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران تلاش کردند تقدیر و تشکر شد.

لازم به ذکر است: چهارم اسفند در مراسمی در کتابخانه ملی ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان ، یزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار