معاون فنی مرکز بهداشت یزد از آغاز فرایند طرح ارجاع الکترونیکی پزشک خانواده در روستاهای استان خبر داد و گفت: تمام مقدمات برای اجرای طرح مهیاست.
کد خبر: ۷۲۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 11 March 2019

دکتر مسعود شریفی افزود: در ادامه اجرای طرح پزشک خانواده که سال 84 اجرا شد، باهدف نظارت بر فرایند درمان روستاییان با تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی، جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه برای روستاییان و هم برای مراکز درمانی دولتی اجرا می‌شود.
وی اظهار داشت: در این طرح فرد روستایی در صورت نیاز به خدمات درمانی، ابتدا به مرکز جامع خدمات سلامت و یا پزشک خانواده محل سکونت خود مراجعه می‌کند و از خدمات سطح یک این مراکز بهره‌مند می‌شود.
شریفی تصریح کرد: در صورت تشخیص و ضرورت خدمات درمانی سطح 2 توسط پزشک عمومی مستقر در روستا یا مرکز جامع خدمات سلامت، از طریق سیستم الکترونیکی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی شهرستان ارجاع می‌شود.
وی ادامه داد: در این مرحله در صورت نیاز به خدمات سطح سه یعنی مراکز فوق تخصصی دولتی، ارجاع از طریق سامانه الکترونیکی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تمامی تعرفه‌های خدمات درمانی در این طرح، دولتی است و نوبت‌دهی به بیماران توسط پزشکان مستقر در مراکز درمانی روستایی و شهری الکترونیکی انجام می‌شود.
معاون فنی مرکز بهداشت یزد ادامه داد: در این طرح پیش‌بینی شد تمام خدماتی که برای فرد در مراکز تخصصی انجام‌شده به پزشک خانواده به‌صورت الکترونیک ارجاع می‌شود تا در جریان روند درمان بیمار قرار گیرد.
وی تعداد مراکز مجری پزشک خانواده استان را 59 مرکز بیان کرد و گفت: هم‌اکنون 70 پزشک خانواده در روستاها به بیماران خدمات ارائه می‌کنند.
14 بیمارستان دولتی در یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی یزد و درمجموع 132 مرکز بهداشتی و درمانی شهری در استان فعالیت دارد.
مجموع واحدها بهداشتی و درمانی استان 349 واحد است که شامل 36 مرکز خدمات جامع سلامت روستایی، 49 مرکز خدمات جامع سلامت شهری ، 93 پایگاه سلامت و 171 خانه بهداشت است.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار