دومین مرحله طرح پویش ازدواج سالم و پایدار با حضور مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در اردکان به عنوان پایلوت طرح در استان یزد آغاز شد.
کد خبر: ۷۲۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 11 March 2019

«فخرالسادات خامسی هامانه» در مراسم آغاز بکار این طرح در دانشگاه اردکان با اشاره به ضرورت توسعه فرهنگ ازدواج سالم در جامعه، افزود: تاکنون بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی، آموزشی و تبیینی در طرح پویش ازدواج پایدار یزد برگزار شده است.

وی تصریح کرد: این طرح یک پویش به‌ منظور هم‌افزایی بین دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد با کمک گرفتن از مردم محلات و رسانه‌ها در مسئله ازدواج با مجموعه‌ای از برنامه‌های آموزشی، حمایتی و مشاوره‌ای برای اقشار مختلف مردم در سطح استان اجرا شد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان این‌که برنامه‌های طرح پویش اجتماعی ازدواج پایدار در سه حوزه کوتاه، میان‌مدت و بلندمدت اجرا شده است، افزود: این برنامه‌های کوتاه‌مدت در بحث‌های آموزشی، حمایتی و مشاوره‌ای به ‌خوبی با همکاری دستگاه‌ها و مردم به اجرا درآمد و در دومین مرحله در اردکان به عنوان پایلوت طرح در استان یزد اجرایی می‏شود.

«رقیه کرمانیان» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری اردکان نیز در ادامه با بیان این که طرح پویش ازدواج سالم و پایدار در استان یزد اجرا و از آنجا که برنامه‌ها و نتایج خوبی از آن گرفته شد، زمینه‌ای برای اجرای آن در دیگر شهرستان‌های استان فراهم ‌شده است، تصریح کرد: ازجمله نتایج این طرح را می‌توان گسترش ازدواج سالم و پایدار و کم شدن تنش‌ها و آسیب‌های اجتماعی در جامعه دانست.

وی با بیان این که آگاهی‌بخشی و آموزش در زوج‌های جوان باعث زندگی پایدار و سالم می‌شود، افزود: آسیب‌های اجتماعی در جامعه افزایش‌ یافته و لازم است برنامه‌ریزی مناسبی از سوی دستگاه‌های مسئول صورت گیرد.

کرمانیان گفت: از مهم‌ترین آسیب‌های امروز جامعه، طلاق است که بنیان خانواده‌ها را هدف گرفته و در این باره نقش نهادهایی مانند بهزیستی و مراکز مشاوره در این خصوص بسیار حیاتی و تأثیرگذار است.

گفتنی است؛ در این پویش سه‌ روزه کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌هایی از مهارت‌های زندگی به نمایش درآمده و غرفه‌هایی نظیر خانواده سالم، نمایشگاه کتاب، خانواده آماده در مخاطرات و مشاوره‌های رایگان و ورزش در دانشگاه اردکان دایر شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار