معاون زیباسازی سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری یزد گفت: جشنواره«یزد زیبای ما» در راستای زیباسازی نماهای شهری از 21 تا 27 اسفنده ماه با مشارکت صاحبان نما در سطح شهر یزد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۲۴۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹ 11 March 2019

«محسن کرمی‌نیا»  با اشاره به اقدامات در دستور کار شهرداری برای زیباسازی ظهر یزد در نوروز 98،‌اظهار کرد:‌ جذب مشارکت عمومی از جمله اولویت‌های اجرایی شهرداری یزد است.

وی افزود:‌ امسال در آستانه بهار ۹۸ و همچنین به مناسبت روز زیباسازی «21اسفند» سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یزد قصد دارد با برگزاری جشنواره «یزد زیبای ما» مشارکت اصناف، کسبه و مغازه‌داران را به منظور زیباسازی نمای ساختمان خودشان، جذب کند.

معاون زیباسازی سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری یزد گفت: جشنواره«یزد زیبای ما» در راستای زیباسازی نماهای شهری با مشارکت صاحبان نما در سطح شهر یزد برگزار می‌شود.

کرمی‌نیا تصریح کرد: تمامی اصناف، کسبه و مغازه‌داران می‌توانند با پاکسازی، حذف زوائد بصری و الحاق عناصری که به زیبایی نمای واحد خود کمک می‌کند، با ارسال عکس قبل و بعد از زیباسازی نمای ساختمان خود در این مسابقه شرکت کنند.

این مسئول در ادامه بیان کرد: نصب تابلو با سایز و طراحی مناسب (جایگزین کردن تابلو با طرح و سایز مناسب به جای تابلوهای نامناسب قبلی)، نصب تابلو در محل مناسب، نصب سایبان با جنس و طرح مناسب (تعویض سایبان‌های فرسوده یا سایبان‌هایی باطرح نامناسب)، رنگ آمیزی مناسب درها، پنجره‌ها، نرده‌ها در نمای جبهه‌های اصلی و جانبی ساختمان و پاکیزگی و تمیز بودن از برچسب‌های تبلیغاتی، شعارنویسی از جمله محورهای تعیین شده برای این جشنواره است.

وی افزود: پاکیزگی و تمیزی از گرد و غبار و آلودگی، پوشش مناسب تاسیسات ساختمانی (کولر، آنتن، کانال‌ها و لوله‌های تأسیساتی)، عدم وجود زواید بصری در بالکن‌های طبقات فوقانی، قابل رویت بودن و زیبایی پلاک ساختمان، استفاده مناسب و مطلوب از گل و گیاه در تزئین بالکن و لب پنجره و بام با رعایت ایمنی، کاشت درخت و گل و بوته در فضای مناسب ورودی ساختمان و معبر عمومی مقابل آن (به شرط رعایت ضوابط مرتبط)، فضای سبز عمودی و مشجر در فضای مشاع ساختمان به شرط رویت از نمای بیرونی، سبک معماری اسلامی ، ایرانی در نما (آجرکاری، گچ بری، حجاری، آئینه کاری، کاشی کاری) و نورپردازی و روشنایی اصولی بنا را از دیگر محورهای تعیین شده برای جشنواره«یزد زیبای ما» هستند.

مسئول برگزاری این جشنواره با بیان این که شرکت برای همه کسبه،‌ اصناف و مغازه داران آزاد است،‌ تأکید کرد:‌ فرم ثبت نام باید توسط مالک یا مستاجر مغازه تکمیل و ارسال شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان باید نسبت به مستندسازی (تهیه عکس قبل و بعد از زیباسازی نما) اقدام و به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان این که در مجموعه‌های تجاری که بیش از یک مغازه در آن قرار دارد، زیباسازی نمای بیرونی مجتمع مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار کرد:‌ عکس‌ها و فرم ثبت‌نام می‌تواند به صورت مستقیم به آدرس دبیرخانه جشنواره و یا از طریق فضای مجازی (سایت و نشانی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در شبکه اجتماعی تلگرام) ارسال شود.

معاون سازمان سیما،‌منظر و فضای سبز شهرداری یزد با اشاره به این موضوع که دست‌کاری و ویرایش ساختاری در عکس‌ها مجاز نیست و منجر به حذف اثر از دایره رقابت خواهد شد،‌افزود: با توجه به نمایش عکس‌های برگزیده در سطح شهر یزد مقتضی است شرکت کنندگان عکس‌های خود را با حداقل کیفیت اعلام شده ارسال نمایند.

کرمی‌نیا خاطرنشان کرد: ارسال عکس به مسابقه، به معنای اعلام موافقت با همه مقررات و تصمیم‌گیری‌های مسابقه خواهد بود.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را تا روز ۲۷ اسفند 1397 از طریق یکی از راه‌های ارتباطی به دبیرخانه ارسال کنند.

مسئول برگزاری این جشنواره گفت: مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره و تکمیل فرم ثبت‌نام، مراجعه به سایت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به نشانی www.zibasazi.yazd.ir و ثبت مشخصات شرکت کننده و ارسال مشخصات مطابق فرم ارایه شده کانال تلگرامی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به سامانه تلگرام اعلام شده از سوی سازمان به نشانی: @ Zibasazi_Yazd_Admin راه‌های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره «یزد زیبای ما» است.

وی تحویل فایل عکس قبل و بعد از زیباسازی با کیفیت ۳۲۰۰*2400 پیکسل و تحویل آن به دبیرخانه جشنواره، بارگزاری عکس با کیفیت ۳۲۰۰*2400 پیکسل از قبل و بعد از زیباسازی نما در سایت سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری یزد به نشانی: www.zibasazi.yazd.ir ، ا رسال عکس با کیفیت ۳۲۰۰*2400 پیکسل، از قبل و بعد از زیباسازی نما در سامانه تلگرام اعلام شده از سوی سازمان به نشانی: @ Zibasazi_Yazd_Admin را از جمله قوانین تعیین شده برای آثار ارسالی دانست و بیان کرد: دبیرخانه جشنواره در یزد، میدان مهدیه، بلورشهید منتظر قائم، کوچه جهار منتظر قائم، سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری یزد، آماده تحویل آثار شرکت کنندگان است.

این مسول در پایان خاطرنشان کرد: مراسم معرفی برگزیدگان در تاریخ 20 فروردین 1398 انجام خواهد شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار