معاون استاندار يزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با تاكيد بر اهميت پيشگيري قبل از درمان، گفت: باید به گونه‌اي عمل كنيم كه بجاي افتخار به تجهیزات کلینیکی و پاراکلینیکی، به ارتقاي سلامت جامعه و سواد سلامت در جامعه بباليم.
کد خبر: ۷۲۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 10 March 2019

«احمد ترحمی» در دومین مجمع سلامت شهرستان میبد با بيان اين كه سلامت یکی از مولفه‌های امنیت پایدار در تمام ابعاد است، افزود: اگر در جامعه سرقت، خشونت، پرخاشگری و قتل افزایش پیدا کند، نشانه‌ای از عدم تعادل روحی و روانی افراد و بيانگر به خطر افتادن سلامت آن جامعه است.

وي با اشاره به این که مقوله سلامت و اجتماعی‌سازی سلامت بحث درون‌گروهی و درون سازمانی نیست، اظهار كرد: سلامت افراد جامعه مختص یک سازمان و یک بخش نیست بلکه عزم ملی و مشارکت اجتماعی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

معاون استاندار با اشاره به این که هدف مجمع سلامت، اعلام آمار و ارقام نیست، عنوان کرد: تنها چیزی که شاخص اصلی برای بیان آمار و نمودار مدنظر است، تحلیل، آنالیز، بهره‌برداری و برنامه ریزی از آمارهاست و تنها اگر آمار به صورت تحلیلی و با برنامه محوری و استفاده از داده‌های آماری در جهت ارتقاء سلامت استفاده شود، می‌تواند موثر باشد.

وی همچنین تصریح کرد: هدف اصلي برگزاري مجمع سلامت در شهرستان‌ها نه ارائه آمار بلکه اعلام یک راهکار برای سلامتی جامعه طی یک مسیر مشخص است که اين مهم نيز نيازمند همگرایی، هم‌افزایی و تعادل بین همه دستگاه‌هاست.

ترحمی با بیان این که پیشگیری از تمام جهات مهم‌تر از درمان است، گفت: تجهیزات و امکانات ستاد بحران کشور به مراتب بیشتر از کشور ژاپن است اما چیزی که در كشور ژاپن حائز اهمیت است، پیشگیری از حوادث است و قطعاً اگر در كشورمان به مقوله پیشگیری توجه لازم را داشته باشيم ديگر نيازي به افزایش تخت بیمارستاني نداریم.

وي تاكيد كرد: نبايد به تجهیزات کلینیکی و پاراکلینیکی افتخار كنيم بلکه باید به این ببالیم که سلامت جامعه و سواد سلامت در جامعه ارتقا پیدا کرده است.

ترحمي در پايان نيز اضافه كرد: در جهت اجتماعی شدن سلامت جامعه باید تمام توان خود را به کار گیریم و اولویت اول کار نيز باید نشاط اجتماعی و سلامت اجتماعی جامعه باشد تا شاهد یک جامعه سالم با نشاط و شاداب باشیم.

گفتني است؛ در اين مجمع از فعالان اجتماعی و خیرین عرصه سلامت و مدیران دستگاه‌هایی که بیشترین همکاری را در اجتماعی شدن سلامت در شهرستان میبد داشتند، قدرداني شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار