مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد خبرداد:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای اسکان مسافران نوروزی انجام شده است و تعداد اقامتگاه‌ها در استان نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۲۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 10 March 2019

سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با اشاره به نزدیک شدن عید نوروز و اهمیت اسکان مسافران نوروزی و گردشگران برنامه ریزی‌های لازم برای اسکان مسافران انجام شده است و تعداد اقامتگاه‌ها در استان نسبت به سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: به علت اسکان اضطراری مسافران در شهرستان اردکان برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است و از محل‌های اسکان، بهداشت، ترافیک شهری و غیره بازبینی به عمل آمده است که از شرایط مطلوبی برخوردار است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در سال گذشته در ایام عید ظرفیت اسکان ۹۵ هزار مسافر را داشته ایم که این آمار در امسال به ۱۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است، گفت: پیش بینی‌ شده امسال نسبت به سال گذشته از تعداد مسافران بیشتری برخوردار باشیم و به علت تکمیل شدن واحد‌های اقامتی استان در صدد افزایش خانه‌های اقامتی و مسافرتی بیشتری هستیم.

فاطمی در پایان ضمن اشاره به ظرفیت بالا و روز افزون گردشگری استان و ثبت جهانی بافت تاریخی یزد ادامه داد: استان یزد به علت وجود بیش از ۱۷۰۰ اثر تاریخی ثبتی در فهرست آثار ملی ایران و ۵ اثر ثبتی جهانی، همواره مورد توجه گردشگران زیادی از اقصا نقاط جهان شده است و به همین علت ما باید هرساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

یزد گنجینه‌ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می‌توان به بنا‌های مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه‌های زرتشتیان، خانه‌های تاریخی، آب انبارها، باغ‌های تاریخی، بادگیر‌ها و بازارچه‌ها اشاره کرد.

بافت تاریخی یزد منحصر به فرد است و اگر کسی بخواهد یک شهر تاریخی و زنده اسلامی را به واقع ببیند باید به یزد سفر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار