رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد‌ با اشاره به آغاز عملیات پاکسازی و کاشت نهال در مسیر راه‌آهن، گفت:‌ راه‌آهن یزد مسیر سبز می‌شود.
کد خبر: ۷۲۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵ 09 March 2019

«سپنتا نیکنام» بابیان این که شهر یزد یکی از مقاصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی است، اظهار کرد:‌ استفاده از قطار و راه‌آهن تقریبا یکی از پرترافیک‌ترین مسیر ورود گردشگران به استان یزد است.

وی با اشاره به وجود برخی کاربری‌های غیرمجاز در اطراف راه‌آهن،‌افزود: وجود نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ها در حاشیه دیوارهای راه‌آهن یزد از دیگر چالش‌های موجود در این حوزه بوده، که متأسفانه تصویری نادرستی از فرهنگ مردم دارالعباده برای مسافران به نمایش گذاشته است.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که پاکسازی و زیباسازی محوطه راه‌آهن در دستور کار معاون عمرانی استانداری قرار گرفته است، گفت: بعد از برگزاری جلسات متعدد و مختلف درباره این موضوع،‌ مقرر شد با همکاری شهرداری یزد، استانداری، راه‌آهن و شهرداری حمیدیا، مسیر اطراف راه آهن یزد درختکار شود.

نیکنام حفر چاله برای کاشت درختان، تسطیح مسیر و پاکسازی آن را از جمله اقدامات انجام شده برای ایجاد نوار سبز در راه‌آهن یزد دانست و بیان کرد: طول مسیر سبز 12 کیلومتر است در محدوده حریم شهر و فاصله درختان حدود چهار هزار درخت در 24 کیلومتر(مسیر رفت و برگشت) با ترکیب همیشه سبز و پاییزی کاشته می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: عملیات عمرانی این موضوع با مشارکت سازمان همیاری‌های شهرداری‌ها،‌راه‌آهن و شهرداری یزد انجام شده است.

وی در پایان با بیان این که قرار است آب مورد نیاز مسیر سبز یزد از پسآب تصویه شده تأمین شود،‌ خاطرنشان کرد:‌ تأمین نهال این مسیر توسط اداره منابع طبیعی استان و تا دو ماه بعد از کاشت نگهداری آن با شهرداری و بعد از آن نگهداری به راه‌آهن یزد واگذار می‌شود.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار