سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی سازمان شهرداری‌ها کشور خبر داد؛
سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی سازمان شهرداری‌های کشور از اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی حریق در کنکور سراسری خبر داد .
کد خبر: ۷۲۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵ 09 March 2019

«سید حبیب راضی» در مراسم اختتامیه دوازدهمین المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان سراسر کشور که به میزبانی شهر جهانی یزد برگزار شد از اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی حریق در کنکور سراسری خبر داد .

وی افزود: طبق ارزیابی و پژوهش‌های علمی که از جامعه صورت گرفته است، نگاه مردم از آتش نشانان از حیث اعتماد و قهرمانی از نگاه خدماتی به مهندسی تبدیل شده که متاسفانه از این اعتماد و نگاه شهروندان در هیچ قسمت دیگری از شهرداری نیست .

سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: این اعتماد و نگاه شهروندان که به آتش نشانی وجود دارد ظرفیت بسیار خوبی است تا مشارکت شهروندی را افزایش دهیم .

راضی تصریح کرد: متاسفانه بحث آتش نشان داوطلب به صورت جدی اقدام نشده و تازمانی که نگاه ما به شهروندان یک نگاه رسمی است نمی‌توان آتش نشان داوطلب را توسعه داد و از ان جی او ها با کُدهای خاص استفاده کرد .

این مسئول ادامه داد: ما تنها کشور آسیایی هستیم که در کمیته فنی پیشگیری اروپا عضو هستیم و باید همچون کمیته‌ای را در کشور داشته باشیم و باید نگاه ویژه در بحث کیفیت و استاندارد داشته باشیم و این حرکت با رویکرد پیشگیری ما را به هدف می‌رساند .

وی‌ خاطرنشان کرد: اخیراً در کشور، کمیسیون خاص کلانشهر که به ریاست وزیر کشور تشکیل شده است، کلانشهرها موانع را به دولت اعلام می‌کنند .

راضی گفت: در این کمیسیون ظرفیت‌های قانونی در دولت ایجاد می‌شود که به عنوان مثال می توان از اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی حریق در دفترچه کنکور سال آینده نام برد و تا سال آینده که کنکور برگزار شود، امسال هرکدام از پرسنل آتش نشانی که تمایل داشته باشند به طور خاص می توانند معرفی و ادامه تحصیل در دانشگاه خواجه نصر الدین نمایند .

وی در پایان گفت: بحث قانون آتش نشانی ها در لایحه ای در کمیسیون دولت مطرح شده است، به طوری که اگر ساختمانی نا ایمن بود در یک فرایند آموزش تذکر نهایت پلمپ و عدم امکان معامله خرید و فروش آن ملک صادر می شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار