معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خبر داد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از رتبه اول استان یزد در کاهش تلفات جاده‌ای برون شهری کشور خبر داد.
کد خبر: ۷۲۳۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 09 March 2019

محسن صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در نشستی با اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان و کمیسیون ایمنی حمل و نقل و سوانح جاده‌ای از رتبه اول استان یزد در کاهش تلفات جاده‌ای برون شهری در کشور خبر داد و گفت: این رتبه نشان از همکاری بین دستگاه‌های خدمات رسان در استان است که در کل جایگاه دوم کاهش تلفات جاده‌ای کشور را داریم.

وی با اشاره به سه هزار و ۴۲۳ تصادف در ۱۰ ماهه سال ۹۷ افزود: از سال ۸۲ تا ۹۶ پنج هزارو ۳۰۱ تصادف رانندگی در استان داشتیم که معادل سقوط ۳۵ هواپیمای مسافری است که از این تعداد ۸۱ هزار و ۱۷۳ نفر مصدوم شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تعداد متوفیان راه‌های درونشهری و برون شهری استان در ۱۰ ماهه سالجاری را ۱۸۹ نفر عنوان کرد و ادامه داد: ۴۶ نفر در جاده درونشهری و ۱۲۵ نفر در جاده‌های برونشهری تصادف کرده اند.

صادقیان۹۰ درصد از تلفات شهر یزد ۱۰ ماهه سالجاری را به عابر پیاده و موتور سواران نسبت داد و گفت: ۳۰ مورد عابرپیاده و ۴۸ نفر موتور سوار را شامل می‌شود.

وی طرح کنترل نا محسوس در سفر‌های نوروزی و تابستانی، رسیدگی به موتور سیکلت سواران متخلف در قالب دستوالعمل ساماندهی، پیگیری موضوع حمل و نقل ریلی حومه استان، مسیر ویژه دوچرخه، ارامسازی و ایمن سازی معابر سطح شهر، حصور و نطارت بر عملکرد جلسات شورای ترافیک شهرستان‌ها را از مهمترین اقدامات شورای هماهنگی ترافیک استان یزد بر شمرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد به تامین پارکینگ‌های موقت در سطح شهر، پاکسازی ورودی‌های شهر‌ها، اصلاح شیب شیروانی ها و آشکار سازی مناطق حادثه خیز در طول راه‌ها قبل از شروع سال جدید تاکید کرد.

همکاری همه فرماندارن شهرستان ها با پلیس در ایام عید
محمدعلی طالبی استاندار یزد همچنین در این نشست با اشاره به ضرورت نظم و امنیت در استان گفت: بار عمده و قابل توجه تامین امنیت استان بروی دوش نیرو‌های انتظامی است که همکاری دستگاه‌های مختلف را می‌طلبد.

وی از همکاری فرمانداران با پلیس راه اشاره کرد و افزود: در سال جدید یک دستگاه سمند از طرف فرمانداری برای پلیس راه منطقه تامین شود.

وی به کشیک تمام وقت جرثقیل‌ها در جاده‌ها اشاره کرد و گفت: در این امر هیچ کوتاهی نباید صورت گیرد و هر کوتاهی غیر قابل پذیرش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار