رییس دانشگاه فرهنگیان استان یزد با بیان این که جذب 55 هزار دانشجو از جمله برنامه های در دستور کار این دانشگاه در سطح ملی است، گفت:‌ طی چهار سال آینده 70 درصد معلمان کشور بازنشسته می‌شوند.
کد خبر: ۷۲۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱ 09 March 2019

«منصور دهقان» با بیان این که دانشگاه فرهنگیان فعالیت خود را از سال 1391 در سطح کشور آغاز کرده است، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان از ابتدای فعالیت خود تاکنون فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به ضرورت تأمین معلم مورد نیاز برای چهار سال آینده کشور،‌افزود: توجه به کیفی بخشی سطح اطلاعات علمی و شیوه‌های ارائه موضوع به معلمان جدیدالورود ضروری است.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان یزد با بیان این که دانشجویان این دانشگاه توانستند سال گذشته در مقالات علمی رتبه سوم دانشگاه‌های کشور را به خود اختصاص دهند، گفت: طبق اطلاعات بدست آمده تا چهار سال آینده 70 درصد معلمان کشور بازنشسته می‌شوند.

دهقان در ادامه با اشاره به اهمیت حمایت مقام معظم رهبری از دانشگاه فرهنگیان،‌تصریح کرد: در سال گذشته 40 هزار دانشجو در سطح کشور جذب این دانشگاه شدند.

این مسئول جذب 55 هزار دانشجو را از جمله برنامه‌های در دستور کار دانشگاه فرهنگیان کشور در سال آینده دانست و بیان کرد: در حال حاضر دو هزار و 100 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان استان یزد مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 800 دانشجو کارشناسی پیوسته در پردیس خواهران،‌ 800 نفر دانشجو کارشناسی پیوسته در پردیس برادران و 500 نفر دانشجو کارشناسی ارشد و دکتری تحت عنوان ماده 28 هستند.

وی با بیان این که افراد برجسته زیادی در سطح ملی و بین‌المللی فارغ التحصیل دانشگاه تربیت معلم استان یزد بودند، بیان کرد: بسیاری از استانداران مناطق جنوب شرق کشور از دانشگاه فرهنگیان استان یزد فارغ التحصیل شدند.

رییس دانشگاه فرهنگیان یزد برجسته ترین معلمان آموزش و پرورش را فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت معلم عنوان کرد و ادامه داد:‌ تربیت معلم بهترین شیوه تربیت معلم در نظام آموزشی کشور است.

دهقان در پایان با بیان این که توجه ویژه به کیفی بودن آموزش یکی از اولویت های اجرایی در دانشگاه فرهنگیان است،‌ گفت:‌ دانشجویان کارشناسی دانشگاه فرهنگیان با 18 واحد اضافه، 150 واحد درسی نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل می‌شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار