امام جمعه تفت:
امام جمعه تفت گفت: ولایت امام علی (ع) هزینه دارد و هزینه آن تحمل سختی‌ها و انفاق است.
کد خبر: ۷۲۳۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵ 09 March 2019

حجت السلام و المسلمین سید محمد سورمه چشم، امام جمعه شهرستان تفت با بیان اینکه شیعه باید خودش را برای سختی‌ها آماده کند چرا که ولایت علی (ع) هزینه دارد و هزینه آن تحمل سختی است گفت: علاوه بر تحمل سختی‌ها احسان را نباید فراموش کنیم که انفاق و بخشش در راه خدا، تأمین نیازمندان و محرومان، رفتار شایسته با پدر و مادر و... از مصادیق احسان و نیکوکاری است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

امام جمعه شهرستان تفت با اشاره به زمان ثبت نام حوزه های علمیه گفت: امروز عصری است که جامعه نیاز جدی به پاسخگویی شبهات و مشکلات دینی دارد از این رو باید فرزندانمان را که استعدادش را دارند تشویق کنیم.

حجت السلام و المسلمین سید محمد سورمه چشم به دشمنی‌های منافقان تاکید کرد و افزود: باید منافقان را بخوبی بشناسیم و با اتحاد شاهد از بین رفتنشان باشیم.

وی با اشاره به ولایت علی و اولاد علی و فرمایش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله هر کسی مرا دوست بدارد و نسبت به این دو (حسن و حسین) و پدر و مادرشان محبت و دوستی بورزد و از سنت من پیروی کند، در بهشت با من خواهد بود اضافه کرد: ابویوسف یعقوب بن اسحاق دورقی معروف به ابن سکیت نحوی از بزرگان ادب و از عظمای شیعه و از خواص امام محمدتقی علیه‌السلام و امام علی‌النقی علیه‌السلام بشمار می‌آمد و که به جرم ولایت علی و اولادش در پنجم رجب ۲۴۴ به شهادت رسید.

امام جمعه شهرستان تفت صمن تبریک ولادت امام محمدباقر علیه‌السلام، امام پنجم شیعیان و مروری بر زندگی نامه ایشان گفت: از خداوند توفیق پیروی از ابن امام و الگو قرار دادنشان در زندگی درخواست کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار