ريیس کمیته امداد امام خمینی مهريز از پرداخت پنج میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان تسهيلات اشتغالزايي در قالب ۱۶۹ فقره وام به مددجویان اين شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۲۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 06 March 2019

«احمد ایزدی» با اشاره به این که تسهيلات اشتغالزايي تا سقف ۵۰ میلون تومان به تمام واجدين شرايط تحت پوشش کمیته امداد تعلق می‌گیرد، گفت: تاكنون ۱۶۹ فقره وام به مددجویان مهريزي تحت پوشش به مبلغ پنج میلیارد و ۲۳۴ میلیون تومان با شرایط سنی ۱۸ تا ۶۰ سال پرداخت شده است.

وی با بيان اين كه در سالجاري دو هزار و ۳۲۷ خانوار تحت پوشش این نهاد در شهرستان مهریز هستند، گفت: این خانوار‌ها با چهار هزار و ۹۲۵ نفر که تقریبا 9.7 درصد از جمعیت مهریز را شامل می‌شوند، امسال در مجموع بیش از 3.5 میلیارد تومان كمك هزينه دريافت كرده‌اند.

ایزدی در ادامه اعلام كرد: در حال حاضر یک هزار و ۳۱ نفر حمايت از فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرستان مهريز را برعهده دارند.

ريیس کمیته امداد مهریز با اشاره به برنامه‌های هفته نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه»، خاطرنشان كرد: این برنامه‌ها به طور همزمان با سراسر کشور در روز‌ ۱۵ تا 17 اسفندماه به ترتيب در ۲۵ مدرسه، سطح شهرستان و میعادگا‌های نماز جمعه با حضور دانش‌آموزان و مردم نوعدوست مهریز برگزار خواهد شد.

وی افزود: روز دوم از هفته نیکوکاری یک مرکز نیکوکاری به نام حضرت امام سجاد(ع) نيز در دهستان خورمیزات با حضور مسئولان استان و شهرستان افتتاح خواهد شد.

ريیس کمیته امداد مهريز گفت: در شهرستان مهریز تعداد هشت هزار و ۳۲۲ صندوق صدقات وجود دارد كه ماهیانه به طور متوسط ۳۰ میلیون تومان كمك مردمي از طريق آنها جمع‌آوري و در سرفصل‌های تعريف شده، هزينه مي‌شود.

ایزدی ادامه داد: امسال همچنين ساخت، تکمیل، تعمیر و بازسازی بیش از ۱۰۵ واحد مسکونی مددجویي با اعتباری بالغ بر ۳۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان انجام شده است.

وی با اشاره به پردخت زکات در این شهرستان، افزود: امسال 157 ميليون تومان زکات‌ مستحبی به صورت کالا‌ و وجه غیرنقداز واحدهاي توليدي دريافت شده است.

ایزدی در پايان پیش‌بینی‌ كرد كه امسال کمیته امداد شهرستان با توجه به سرمازدگی و خشکسالی كمتر از یک میلیارد تومان زكات در هرستان جمع‌آوري كند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار