مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد:
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از افزایش ظرفیت اقامتگاه‌های گردشگري اين استان به 10 هزار تخت در نوروز 98 خبر داد.
کد خبر: ۷۲۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ 04 March 2019

«سید مصطفی فاطمی» با اشاره به افتتاح 75 طرح گردشگری استان طي سالجاري، اظهار کرد: در هفته دولت ۴۰ طرح، در دهه فجر ۲۰ طرح، در هفته گذشته سه طرح افتتاح شده و تا پایان سال جاری نيز 15 طرح به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان این که افتتاح این طرح‌ها، ظرفیت تخت‌های موجود اقامتگاه‌هاي گردشگري استان را به ۱۰ هزار تخت می‌رساند، تصریح کرد: برای نوروز امسال در سطح استان ۵۷۹ تخت در مهمانپذیرها، ۹۰ تخت در هتل‌‌آپارتمان‌ها، یک هزار و ۷۳۶ تخت در اقامتگاه‌های بومگردی و سنتی، ۲۸۰ تخت در کمپ‌های کویرنوردی، ۱۴۰ تخت در مجتمع‌های گردشگری و 3 هزار و 800 تخت نیز در تاسیسات گردشگری پیش‌بینی شده است.

فاطمی مجموع ظرفیت اسکان موجود در سایر مکان‌های قابل استفاده از جمله خوابگاه‌ها، مهمانسراهای ادارات را ۲۵ هزار نفر عنوان کرد.

وی ظرفیت اسکان در خانه‌‌های مسافر را نیز 10 هزار نفر و در مدارس ۲۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: براساس گزارش ارائه شده، امسال ظرفیت اسکان در مدارس نسبت به سال گذشته ۵ هزار نفر کاهش داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ارائه آماری از دستگاه‌‌های خدمات‌رسان در ایام نوروز ۹۸ پرداخت و بیان کرد: ناجا در ۳۰۰ پایگاه، هلال احمر در ۱۸ پایگاه ثابت و سیار، اورژانس‌ پیش‌بیمارستانی در ۵۳ واحد، درمانگاه‌های فعال بخش خصوصی در ۳۰ نقطه، راهدارخانه‌ها در ۱۵ نقطه و کیوسک‌‌ها و پایگاه‌‌های اطلاع‌رسانی نیز در ۵۰ نقطه در طول ایام نوروز به مردم خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز، ۲۰ شورای حل اختلاف و ۲۰ قاضی کشیک، مشکلات و مسائل مردم و مسافران نوروزی را حل و فصل خواهند کرد.

فاطمی همچنین از جانمایی سفره هفت سین در ۹۸ نقطه از سطح شهر خبر داد و تصریح کرد: در نوروز امسال ۲۰۰ سرویس بهداشتی موقت، ۲۰ حمام عمومی، ۶۰۰ مکان برای اقامه نماز و ۱۰۰ مسجد به صورت شبانه ‌روزی به مسافران خدمات می‌دهند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار