مدیرکل میراث فرهنگی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یزد گفت: از ابتدای سال 97 تا پایان بهمن ‌ماه گذشته 100 هزار گردشگر خارجی در سفر به استان از بناهای تاریخی ، فرهنگی و چشم اندازهای طبیعی دیدن کردند.
کد خبر: ۷۱۹۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸ 27 February 2019

 سید مصطفی فاطمی آثار مورد بازدید را مسجد جامع، آتشکده و دخمه زرتشتی ها، زندان اسکندر،بافت تاریخی شهرها و روستاها، نارین قلعه میبد، سرو ابرکوه و ... ذکر کرد.
وی افزود: گردشگران در حالی یزد را برای سفر انتخاب کردند که ضریب اشغال تخت هتل‌ها و مراکز اقامتی در سه‌ماهه دوم سال به دلیل برخی مسائل از جمله خروج آمریکا از برجام به‌شدت کاهش‌یافته بود.
وی بابیان اینکه پارسال 130 هزار گردشگر خارجی به یزد سفر کردند، پیش‌بینی کرد تا پایان سال جاری تعداد بازدید گردشگران خارجی در مجموع به 110تا 115 هزار نفر برسد.
این مسئول اظهار داشت: درحالی‌که در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان سه هزار و 700 تخت بود، این تعداد اکنون به 10 هزار تخت رسید و تا پایان دولت دوازدهم به 15 هزار تخت خواهد رسید.
فاطمی با تأکید بر نقش مهم رسانه‌ها در جذب گردشگر افزود: در نظرسنجی‌های اخیر یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان به ترتیب در رده‌های اول تا سوم پدیده‌های نوظهور گردشگری ایران شناخته شدند و به‌زودی شاهد رشد قابل‌توجه گردشگران ورودی به استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: در سال جاری 285 مجوز بوم گردی در استان صادر شد و فعالان حوزه گردشگری همواره تلاش می‌کنند میزبان مطلوبی برای گردشگران داخلی و خارجی باشند.
فاطمی که سابقه فعالیت در شهرداری تفت، معاون گردشگری و سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی یزد در پرونده کاری خود دارد، اردیبهشت امسال با حکم علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی به‌عنوان مدیرکل یزد منصوب شد.
کمیته میراث جهانی یونسکو 18 تیر 1396 در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اجماع، شهر تاریخی یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد.
با توجه به غنای یزد ازلحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان در فهرست جهانی به ثبت رسید که پیش‌ازاین باغ‌های دولت‌آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات‌های زارچ و حسن‌آباد ثبت جهانی شد.
استان یزد 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6هزار و 500 اثر تاریخی دارد که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.
یزد در کنار فارس و اصفهان به‌عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است، به‌گونه‌ای که استقبال از این شهر تا پنج برابر در سال 1396 افزایش یافت و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
گذشته از سفر گردشگران خارجی، صدها هزار گردشگر داخلی در سال جاری از بناهای تاریخی، فرهنگی و چشم‌اندازهای طبیعی، عرصه‌های بیابانی و کویری استان دیدن کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار