مدیرکل آموزش و پرورش یزد:
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز گفت: اولین برکت و کارکرد مجلس دانش‌آموزی ایجاد زمینه‌های رشد و تربیت اجتماعی، سیاسی و مدیریتی در دانش‌آموزان است .
کد خبر: ۷۱۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶ 24 February 2019

«عباسعلی دانافر» با بیان این که تشکیل پارلمان مجلس دانش‌آموزی اتفاق مهم سیاسی و اجتماعی در آموزش و پرورش است،‌ اظهار کرد:‌ این حرکت در راستای سند تحول بنیادین و یکی از رویکردهای مهم این سند در آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به نقش پارلمان دانش‌آموزی در ایجاد زمینه فعالیت اجتماعی سیاسی برای رشد و تحول دانش‌آموزان‌،‌افزود: آموزش و پرورش باید یک چرخش داشته باشد و از یک نظام آموزشی صرف به سمت یک نهاد اجتماعی که دانش آموزان را در ابعاد گوناگون و ساحت تربیتی سند تحول بنیادین تربیت کند تبدیل شود .

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان این که نباید دانش‌آموزان را فقط در زمینه‌های علمی تربیت کرد، گفت: رشد اجتماعی و سیاسی در کنار رشد زیستی و جسمانی از ارزش خاصی برخوردار است .

دانافر خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: قطعاً شما مدیران آینده جامعه هستید و این فرصتی است برای تمرین مدیریت که در دوران تحصیل آموزش های لازم را دنبال و با حضور در این پارلمان تجربه مدیریت را نیز کسب می‌کنید .

این مقام مسئول در پایان مهمترین کارکرد و رسالت آموزش و پرورش را جامعه پذیری در ابعاد گوناگون عنوان کرد و گفت: جامعه پذیری یعنی آماده کردن آدم ها برای بر عهده گرفتن نقش های مختلف که کودک هنگامی که به دنیا می آیند آموزش‌های خاص خودش را می ببیند و در سنین مختلف و در نقش‌های مختلف از جمله نقش دانش آموزی و معلمی و غیره را فرامی گیرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار