سفیر سریلانکا در ایران:
سفیر سریلانکا در نشستی با رییس دانشگاه یزد آمادگی خود را برای شروع روابط و همکاری‌های علمی با دانشگاه یزد را اعلام کردند و گفت: آموزش و تحصیل بهترین موضوع برای ارتباط بین کشورهای ایران و سریلانکا است.
کد خبر: ۷۱۷۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹ 20 February 2019

«محمدصالح اولیا» در جریان بازدید سفیر سریلانکا از دانشگاه یزد با اشاره به این‌که این جلسه فرصت مناسبی برای افزایش همکاری‌های علمی بین دو کشور است بر آمادگی دانشگاه یزد به اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان سریلانکا در رشته‌های ویژه‌ای که مورد علاقه طرفین است تاکید نمود.

وی بر انجام اقدامات لازم در تهیه پیش نویس تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌های برگزیده سریلانکا و دانشگاه یزد تاکید کرد و افزود: اولویت اول شروع کار با پذیرش دانشجویان به صورت بورسیه و سپس اعضای هیأت علمی است.

«محمدشریف انیس» سفیر سریلانکا گفت: این نشست می‌تواند شروع خوبی برای فعالیتها و همکاریهای مشترک علمی بین دو کشور باشد .

وی تصریح کرد: تاکنون تفاهم نامه‌های (MOU) با برخی از دانشگاه‌های ایران از جمله دانشگاه تهران منعقد شده و موضوع آموزش و تحصیل می‌تواند بهترین موضوعی باشد که این دو کشور را به هم مرتبط سازد.

این مسئول در ادامه با صراحت آمادگی خود را برای شروع روابط و همکاری‌های علمی با دانشگاه یزد اعلام کرد .

سفیر سریلانکا خاطرنشان کرد: در سریلانکا هر سال حدود 315000 داوطلب برای پذیرش در کنکور و ورود به دانشگاه شرکت می کنند که از این تعداد حدود 115000نفر صلاحیت اولیه قبولی را دارا هستند که به دلیل ظرفیت کم و جو رقابتی موجود، پذیرش نهایی براساس شایستگی‌ها وصلاحیت‌ها انجام می‌شود و تنها کمتر از 30000 دانشجو به پذیرش قطعی رسیده و وارد دانشگاه می‌شوند.

دکتر انیس همچنین خاطر نشان کرد: ایران و سریلانکا بعد از به استقلال رسیدن سریلانکا در سال 1948، دارای روابط خوبی با یکدیگر هستند و ایران از جمله کشورهایی بود که به سریلانکا کمکهای زیادی کرده است .

وی در ادامه، با توجه به پتانسیل‌های قابل توجه علمی و آموزشی دانشگاه یزد، ایجاد ارتباط با دانشگاههای برتر سریلانکا را پیشنهاد نمود و به حمایت مستمر سفارت سریلانکا در توسعه همکاری‌های علمی و بین المللی اذعان داشت .

سفیر سریلانکا، شهر یزد، موقعیت و شرایط آب و هوایی آن را مناسب برای دانشجویان سریلانکایی دانست و مهمان نوازی این شهر را تحسین کرد .

وی در پایان سخنان خود گفت: هنگامی که تمرکز ما بر آموزش باشد هیچ سد و موانع و تحریمی وجود نخواهد داشت .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار