با کمک خیرین و با پیگیری های چندین ساله، بالاخره دستگاه سی تی اسکن خریداری و از تهران به بیمارستان شهرستان مهریز انتقال یافت.
کد خبر: ۷۱۶۷۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 19 February 2019

 

دستگاه سی تی اسکن به شهرستان مهریز رسید
سید رسول محسن زاده در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: بعد از چندین سال انتظار، شامگاه دوشنبه ۲۹ بهمن دستگاه سی تی اسکن در تهران بارگیری شد و این محموله به مهریز انتقال یافت.

رئیس بیمارستان مهریز همچنین خاطرنشان کرد: این دستگاه برای تشخیص بیماری‌های مغزی و ریوی کاربردهای مختلفی دارد؛ همچنین در بخش اورژانس برای افرادی که دچار عارضه ضربه‌مغزی شده‌اند بسیار مؤثر است و می‌تواند بیمارانی که به‌فوریت های پزشکی نیاز دارند را از مرگ حتمی نجات دهد.

وی افزود: به دلیل فقدان این دستگاه در بیمارستان مهریز، تاکنون بیماران با شرایط حاد را به مرکز استان اعزام می‌کردیم که به دلیل از دست دادن زمان و به تأخیر افتادن مراحل درمانی، حتی امکان مرگ بیمار وجود داشت؛ اما تهیه این دستگاه، موجب ارتقاء بیمارستان مهریز و سرعت عمل در تشخیص بیماری و درمان بیماران و نیز جذب بیشتر نیروهای متخصص در این شهرستان می‌شود.

محسن زاده تأکید کرد: برای تأمین این دستگاه حیاتی و پرکاربرد، در کنار اعتبارات دولتی، حدود ۳۰ نفر از خیرین استان و شهرستان و نیز خارج از استان، حتی از کارکنان بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) مهریز مشارکت داشتند و خیر عمده تهیه این دستگاه، حاج محمد بیک است

وی اظهار داشت: این دستگاه، سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس است و در نوع خود در استان بی‌نظیر است و با کمک‌های دولت و خیرین و نیز با تخفیف و کمک خیری از سوی نمایندگی شرکت توشیبا ژاپن، به مبلغ یک میلیارد و 400 میلیون تومان خریداری‌شده است که با هزینه‌های جانبی آن و ساخت محل استقرار این دستگاه حدود 2 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

رئیس بیمارستان مهریز ضمن تشکر از همدلی و همراهی مردم شهرستان و نیکوکاری‌های خیرین گفت: امیدوار هستیم با همکاری شرکت سازنده، کارهای نصب و راه‌اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن تا قبل از عید نوروز انجام شود و در ایام تعطیلات سال جدید، دستگاه به بهره‌برداری برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار