معاون رییس جمهور تأکید کرد:
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: تقویت جاذبه‌های گردشگری طبیعی کشور اولویت جدی سازمان میراث فرهنگی است.
کد خبر: ۷۱۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ 19 February 2019

«علی اصغر مونسان»  با حضور در بافت تاریخی در حاشیه مراسم رونمایی از لوح ثبت جهانی یزد در جمع خبرنگاران با بیان این که ایران از جمله کشورهای غنی در حوزه گردشگری است، اظهار کرد: ایران جزو 10 کشور جهان در بحث ظرفیت‌های گردشگری است.

وی تمام شهرهای ایران را مورد هدف گردشگری دانست و افزود: به صورت طبیعی عمده گردشگرانی که در سال‌های گذشته به ایران سفر کردند برای دیدن اماکن تارخی بوده و جزو گردشگران فرهنگی بودند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با بیان این که گردشگری داخلی بر محور گردشگری تاریخی شکل گرفته است، گفت: توجه به ظرفیت‌های طبیعی کشور از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار سازمان میراث فرهنگی است.

مونسان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری نقاط مختلف کشور، تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های گردشگری غرب کشور یکی از اولویت‌های جدی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

معاون رییس جمهور تمرکز بر روی ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی غرب کشور با هدف توزیع گردشگر در این بخش کشور را ضروری دانست و بیان کرد: استان های غربی کشور از مواهب گردشگری برخوردار می‌شوند.

این مسئول با اشاره به ضرورت تقویت جاذبه های گردشگری طبیعی در سطح کشور، گفت: استان های مرکزی و غرب کشور مملو از ظرفیت های گردشگری طبیعی است.

وی در پایان با بیان این که از اسفندماه امسال قطار گردشگری به سمت غرب کشور حرکت داده می‌شود، افزود: این قطار گردشگری در 19 ایستگاه توقف خواهد داشت و گردشگران می توانند از زیبایی‌های غرب کشور بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار