عضو شورای شهر میبد:
عضو شورای اسلامی شهر میبد گفت: نشاط اجتماعی و فرهنگی در بین شهروندان میبدی کم عمق و ظاهری است.
کد خبر: ۷۱۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۳ 18 February 2019

«علیرضا آزادمنش» در جمع خبرنگاران با بیان این که وضعیت اجتماعی و فرهنگی شهرستان میبد دچار عارضه‌هایی است، گفت: با توجه به مطالعات انجام گرفته و ارائه آمارهایی که به دست آمده است، وضعیت اجتماعی و فرهنگی شهروندان میبدی دچار عارضه و نگرانی است.

وی با اشاره به این که با پیشرفت تکنولوژی و فضاهای مجازی ارتباطات اجتماعی دچار خلل شده است، اظهار كرد: فضای مجازی جداي از مزايايش دارای معایب خاصی نيز هست که ارتباطات فرهنگی و اجتماعی افراد را دچار خلل کرده و ارتباطی که بین شهروندان وجود داشته به پاس فضاهای مجازی کمرنگ شده است.

آزادمنش افزود: در گذشته فرهنگ بومی یکی از ارزش‌های مهم به حساب می‌آمد اما متاسفانه با پیشرفت تکنولوژی و رسانه‌ای رنگ باخته و فضاهای فرهنگی و ورزشی گذشته جای خود را به فضاهای مجازی سپرده و به دنبال آن آسیب‌هایي به جامعه و نسل جدید وارد کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر میبد با بیان این که مسائل اقتصادی و تحریم‌های دشمنان گریبانگیر افراد جامعه است، افزود: با شرایط حاکم بر جامعه، نشاط اجتماعی در بین شهروندان ميبدي کمتر شده و شادی و خنده افراد در جامعه کم عمق و به اصطلاح ظاهری شده است و همين موضوع آستانه تحمل اجتماعی افراد جامعه را پایین آورده و در ارتباطات اجتماعی زود از کوره به در می‌روند.

وی با اشاره به این که باید مباحث فرهنگی و اجتماعی در شهرستان میبد مورد اهمیت قرار گیرد، گفت: با ایجاد فضاهای ورزشی، بومی و محلی باید نشاط را به جامعه برگردانیم و در این راستا با شعار «شهر سالم، شهروند سالم» اولین المپیاد ورزشی در میبد برگزار می‌شود.

به گفته آزادمنش، این المپیاد ورزشي محلات میبد، یادواره شهدای ورزشکار و شهردار شهید «مهدی باکری»، با هدف ایجاد انگیزه، شادی، شور و نشاط اجتماعی بین شهروندان و با ایجاد تعامل و همکاری در بین افراد جامعه برگزار مي‌شود.

آزادمنش تصریح کرد: این المپیاد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تثبیت آن در شهرداری و شورای شهر هر سال از ۲۲ بهمن تا ۲۵ اسفند با هدف بهبود وضعیت اجتماعی- فرهنگی و سلامت جسمی و روحی شهروندان در شهرستان میبد برگزار خواهد شد.

«علیرضا نقوی» شهردار میبد نيز در اين نشست گفت: هدف شهرداری بحث احیاء و حمایت از ورزش محلات است و معتقدیم در دنیای امروز با وجود گسست‌هایی که ایجاد شده است، نا اخلاقی‌هایی که بر اثر فشارها و مشکلات به شهروندان تحمیل شده، به واسطه توسعه ورزش محلات و ورزش‌های بومی بتوانیم این گسست‌ها را پر کنید.

وی ایجاد ایستگاه‌های توسعه سلامت در جامعه را ضروری دانست و افزود :با ایجاد ایستگاه‌های توسعه سلامت و ارائه خدمات ورزشی در تمام رده های سنی جامعه امیدواریم بتوانیم پویایی و نشاط را در جامعه تزریق کنیم.

نقوی اظهار كرد: ورزش تنها یک فعالیت جسمی نیست بلکه پتانسیل و ظرفیتی است که یک سبک زندگی خاص برای افراد جامعه می‌توان در نظر گرفت و باید مورد استقبال افراد قرار گیرد لذا هدف تنها تسهیل‌گری در حوزه ورزش نه تصدی‌گری است.

شهردار میبد با اشاره به این که نیازهای روحی و روانی افراد در جامعه دچار آسیب شده است، افزود: در حوزه گسترش ورزش و توسعه ورزش همگانی و محلاتی می‌توان از آسیب‌های روحی و روانی جلوگیری کرد و با توسعه ورزش، ارتقای سطح فرهنگ عمومی افراد جامعه را بالا برده و به عنوان یک پدیده‌ای اجتماعی به آن عمل کرد و آن را یک نیاز دانست.

گفتنی است؛ اولین المپیاد ورزشی شهرستان میبد در رشته فوتبال، والیبال، كاراته، کشتی، پینگ‌پنگ، شطرنج، تیراندازی، ورزش باستانی، تیر و کمان، ورزش‌های همگانی، دارت، طناب‌کشی، طناب‌زنی، روپایی و ديگر رشته‌ها در دو بخش آقايان و بانوان در سالن شهدای شهرستان میبد به مدت یک ماه برگزار مي‌شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار