دادستان عمومی و انقلاب :
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه، گفت: در بازدید سرزده‌ که از انبار یکی از فروشگاه‌های بزرگ مواد غذایی مرکز شهرستان انجام‌ شد به علت احتکار و برخی تخلف صنفی و اقتصادی دیگر، این انبار پلمپ شد.
کد خبر: ۷۱۶۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 18 February 2019

محمدحسین ابراهیمی افزود: علت پلمپ انبار، احتکار مقدار زیاد اجناس به قیمت گذشته از جمله رب گوجه ‌فرنگی، تن ماهی و انواع کنسرو ، دستمال‌ کاغذی، مواد شوینده و بهداشتی بود.
وی اضافه کرد: ارائه نکردن برگ خرید، فروش برخی کالاهای قاچاق و رعایت نکردن نکات بهداشتی از دیگر تخلفاتی بود، که در بازرسی مشاهده شد و طبق قانون با صاحب فروشگاه برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد: اجناس با برنامه‌ریزی و با نظارت اداره صمت در آینده نزدیک توزیع می شود.
به گفته وی در این بازدید مسئولان تعزیر‌ات حکومتی، بارزسی اداره صنعت ، معدن و تجارت( صمت) و جمعی از مسئولان ذی‌ربط حضور داشتند .
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه همچنین یادآور شد: با اجرای حکم تعزیرات برای یک واحد صنفی متخلف به گران ‌فروشی میوه‌ ، به مدت یک ماه به خاطر تخلف ، پارچه نوشته گران فروشی بر سر در مغازه نصب شد.
ابراهیمی با قدردانی از برخورد قاطع قاضی تعزیرات حکومتی در برخورد با متخلفان، تصریح کرد: پیش‌ از این به واحدهای صنفی هشدار لازم برای اصلاح روند کار و رعایت قانون داده ‌شد.
وی تصریح کرد: روند بازرسی از واحدهای صنفی و گشت‌های مشترک طرح نظارتی در محدوده قوانین قطعاً ادامه دارد و تلاش ها بر این است ، اجازه ندهیم حقی از مردم ضایع شود.
ابراهیمی بابیان اینکه اصناف باید قوانین را رعایت کنند، اضافه کرد: در بازرسی‌هایی که از صنوف مختلف انجام خواهد شد ، علاوه بر گران ‌فروشی و احتکار، مرتکب تخلف شوند که تهدید علیه بهداشت تلقی ‌شود، واحدهای متخلف پلمپ و پرونده به تعزیرات برای رسیدگی و صدور حکم ارجاع می‌شود.
رئیس صنعت ، معدن و تجارت ( سمت) ابرکوه پیش تر به ایرنا گفته بود: در سال جاری 2 هزار و 500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و خدماتی توسط بازرسان اداره و مأموران اتاق اصناف انجام ‌شده است.
سید مسعود میرحسینی افزود: در بازرسی‌ها 180 واحد متخلف اقتصادی شناسایی و 50 فقره شکایت مردمی هم رسیدگی شد.
ابرکوه هزار و 700 واحد صنفی با حدود پنج هزار فعال اقتصادی دارد و مرکز این شهرستان 53 هزارنفری در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار